joachimo Startet 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2016 Denne helgen foregår et morsomt prosjekt på Vestagdermuseet, en Skibsplast Sportmann Junior skal støpes for første gang på mange tiår etter at formene ble hentet frem fra et støvete lager. Er min bror of far som gjør jobben, og var som å gå tilbake til barndommen i støpehallen på Evje når jeg var nedom i går :) Man kan ta prosessen i øyesyn i Nodeviga i kristiansand, og det er også liveoverføring på nett via linken under. http://159.81.51.196/jsv/viewer.html Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
joachimo Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Da er de i gang med å støpe dekk/overbygg på livestream Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
larsern87 Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Artig prosjekt :) Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Ser det går fremover. Hatt livestreamen gående i hele dag hehe. Planer om å ta ut av formen idag og eller? Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Båten er avformet nå ja. Skal få lagt ut bilder om litt. Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
joachimo Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 (redigert) Her er noen bilder av herligheten i klassisk oldschool Skibsplast-turkis :) Dekkt, som ble støpt i dag. "Vi kjørte på med litt ekstra herder, så gikk det greit å støpe og skille fra form på en dag...." Skroget klart til å tas ut av støpeform. Første nystøpte Sportsmann Junior som har kommet ut av formen siden en gang på tidlig søttitall - legg merke til gliset på gamle far i sort t-skjorte i bakgrunnen. Var nok en smule nostalgi i bildet her :) Nå skal båten ferdigstilles og monteres i løpet av høsten og vinteren, og være klar til sjøsetting til plastbåtregattaen neste år. Redigert 26.Juni.2016 av joachimo (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Hakkannen Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 (redigert) Tøft og interessant prosjekt Og stilig farge! De skulle nesten ha støpt opp noen eksemplarer, de hadde sikkert fått bein å gå på Men når det gjelder godkjenning og eventuelle reklamasjoner i etterkant blir det vel fort en form for risikosport å produsere for salg.. Gjerne halvfabrikata hadde vært noe? Redigert 26.Juni.2016 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Det hadde de nok helt sikkert, men som du sier ville de jo ikke være godkjent for salg. Denne båten skal være utstillingsbåt på museets Skibsplast-avdeling. Var selv på og spurte om ikke de kunne støpe en til meg og Fargen er helt fantastisk, skal få tak i fargekoden, og vurderer sterkt å bruke den på daycruiserprosjektet mitt som skal i gang igjen når vi flytter i nytt hus om 2 mnd med diger dobbel garasje som blir furtebu og båtverksted. Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.