Jump to content

Døgnpriser på gjestehavner

///CHARLIE

Recommended Posts

Du trenger vel ikke dusj, med det badet du har ombord.

Men helt enig, Tvedestrand kunne absolutt hatt bedre dusjforhold. Ellers hyggelig og rimelig.

Stemmer det, for min del, Key Freak ;-) Her i Grimstad er det bra do og dusj, men utrolig nok kun åpent fra 7-23. Da låses de. Det er jo bokstavelig talt, helt natta!! Koster 250,- for 31-35 Redigert av Worry II (see edit history)
Guest Avmønstret#

Han eldre skjeggebassen med dusj/do/vaskemaskin i det røde huset på kaia i Tvedestrand, holder han på fremdeles? Var innom Tvedestrand en del somre inntil 4-5 år siden i forbindelse med en festival i området, da fikk vi både dusjet og vasket klærne der. Forsåvidt greie forhold da synes jeg. Var også innom turistinformasjonens dusjer litt lengre inne. Bortsett fra at dusjene og toalettrommene var svært mørke av farge fungerte disse også, jeg ble ren til slutt :wink:

Var der sist sommer før jeg oppdaget den kommunale dusjen ved turistinformasjon.

Avhølet til skjegget er bare å styre unna. Motbydelig møkkete av gammal dritt.

Stemmer det, for min del, Key Freak ;-) Her i Grimstad er det bra do og dusj, men utrolig nok kun åpent fra 7-23. Da låses de. Det er jo bokstavelig talt, helt natta!! Koster 250,- for 31-35

Enda værre i Sandvika, servicebygningen er åpen 10-18. Utenfor dette tidsrommet er det bare å håpe på at båtfolket har septiktank eller greier å holde seg. Bærumsbassenget er naturlig oksygenfattigt og trenger virkelig ikke mer gjødsling ... og folk bader jo like i nærområdet

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

For den som er interessert, og som befinner seg i mitt "nedslagsområde" så har jeg på min båtblogg en subjektiv oversikt over gjestehavner, uthavner og andre havner jeg har besøkt. Der tar jeg med priser og hva havna tilbyr og også om den er tilrettelagt for funkjonshemmede. Jeg oppgir også pris for båter på min størrelse. Samt hva jeg synes om havna generelt, mottakelse, standard etc.

Oversikten oppdateres hver gang jeg har vært i en ny gjestehavn, samt at jeg oppdaterer med priser og annen info når jeg besøker samme havn igjen. 

Linken er pequod.nesodd1.no - klikk på fanen "Havnebesøk" og se oversikten der.

Redigert av Pequod (see edit history)

Var knallbra på Åros ja. Men det kan være verd å nevne at det det kostet kr 75,- for èn tur i vaskemaskin og kr 50,- for èn tur i tørketrommelen.

I Kristiansand Gjestehavn kostet dette til sammenligning kr 40,- pr vask og kr 40,- pr tørk.

b89c4711-b1e3-4407-804c-73cb716c3bf6.png

Medlem av

Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet

Sandøysund Hvasser 0-30 fot kr 200,- / 31-40 fot kr.265,- / 41 fot oppover kr. 350,-

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Da har vi hatt en deilig natt i Mandal gjestehavn. Her betalte vi kr. 270,- inkludert strøm/WiFi pr døgn for 36-40 fot. Knallfint servicebygg. Kr 65,- pr vask i vaskemaskin, og kr 45,- pr tørk i tørketrommelen. Dusj kr 5,- pr minutt

b89c4711-b1e3-4407-804c-73cb716c3bf6.png

Medlem av

Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...