Palbryn Startet 26.Juni.2016 Del på Facebook Startet 26.Juni.2016 Jeg plugget i landstrømen, men får bare 50 volt i stikkontakten. Har funger fint før. Måler 230v både før og etter bryter, men får ikke strøm i stikkontakt og lader osv. Det er ikke noe sikringer som har gått, da de også sender strømmen videre. Har ikke vært borti dette problemet før og dette er en "ny" båt så jeg kjenner ikke systemet godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Jeg tipper det er irr, eller annen påvirkning av fuktighet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
sigdy Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Høres ut som jordfeil Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Er sannsynlig dårlig kontakt. Jordfeil vil i tilfelle forårsake lav spenning overalt. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Hvis du ikke har et veldig enkelt landstrømsopplegg, ville jeg latt en elektriker se på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Palbryn Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Har søkt litt på nettet og slik jeg forstår så er det jord feil. Målere på fasene så får jeg ca 50 volt. Men med måling på en av fasene og en på jord får jeg 230v men med på den andre med jord får jeg 0v. Men ligger feilen i båten eller på land. Målte på nabo båten men fant ingen feil der. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Hva sier inntakskabelen uten tilkopling i båten? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
KaRoBa Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 (redigert) Hvis dette er et 400 V TN-S anlegg så er det riktig å måle 220V mellom fase og jord på den ene og 0 Volt mellom fase og jord på den andre faseplugg/stikkontakt Er litt merkelig om det ikke er forankoblet jordfeilbryter hvis dette er i en marina eller båthavn Redigert 26.Juni.2016 av KaRoBa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Palbryn Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Hva sier inntakskabelen uten tilkopling i båten? Har ikke testet dette. Dette er i Skjeberg Kilen marina, men dette skjedde i dag så jeg har ikke fått snakket med noe der ennå. Har et aggregat som jeg testkjørte, da fungerer anlegget i båten som normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 dette syns eg ligner på feilkobling noka plass. Eg vil på det aller sterkaste tilrå at du får elektrikar ombord, for å finna ut av dette. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Prøv et annet landstrømuttak og en annen landstrømkabel om mulig. Første mistanke går mot landstrømkabel, dette er normalt eneste bevegelig komponent og den som utsettes for mest slitasje. Koble bort alt det du kan som er koblet til landstrømnettet så du har kun ledningsnettet tilkoblet landstrøm. Mål på nytt og i alle kontakter. Feil kan ligge i tilkoblet utstyr. I og med at du bare har 50V i stikkontakten høres det ut som brudd et eller annet sted. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.