Jump to content

Johnson 1998 6 hk får ikke turtall


furhan

Recommended Posts

Har en Johnson 1998 6hk som ikke går bra. Når den går på tomgang hoster den av og til. Når jeg gir full gass får den ikke turtall nok. Den 'sperrer' hele tiden.

Jeg hadde ute forgasser i vinter og blåste den ren, etter det startet og gikk den fint uten belastning (hostet ikke). Den sperret fra første gang jeg hadde den på gummibåten etter vinteren.

 

Noen som har tips til hva dette kan være samt hvordan skruene skal være innstilt for å få rett blanding (den bruker vanvittig mye bensin nå).

Hans Petter

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Tenkte bare å skrive hva som måtte til for å få orden på denne.

 

Prøvde allverdens med forgasseren. Trykkluft, staking av kanaler med en sene, koking av forgasser når ikke kona var hjemme, byttet alle pakninger osv - ingenting hjalp!

Det endte til slutt med en ny brukt forgasser. Det løste alt....nå går den som ei kule!

 

Forøvrig interessant at ny forgasser til en 19 år gammel 6 hk påhengs koster kr 5995,- hos forhandler. Det er jo langt mer enn motorens verdi!! 

Jeg kjøpte min brukte forgasser på eBay til en vesentlig lavere pris.

Hans Petter

Link to post
Share on other sites

Dårlig at du ikke fikk noen gode råd.... dengangen. Letter på dårlig samvittighet med å komme med en liten etterpåklok en...

Dersom du åpnet alle kanaler når du hadde gasseren oppe så var nok feilen din også en kranglete nåleventil... litt for vanlig på motorer som står og ikke er jevnlig i bruk....

Ikke bruk trykkluft på forgasseren før du har demontert nåleventilen...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...