kurti Startet 26.Juni.2016 Del på Facebook Startet 26.Juni.2016 (redigert) Jeg har i dag en Draco 23 fot som på mange måter er bra, men vurderer en mindre båt. Jeg bruker båten mest til soling og bading så det er viktig at det enkelt lar seg gjøre. Skjærgårdsjeep virker på mange måter spennende, da det virker som om dette er båter man raskt kommer seg ut med, men det virker samtidig litt klønete med puter som man sikkert (?) må sjaue frem og tilbake hele tiden. Toalettmuligheter er også et pluss, men kan klare meg uten. Overnatting er ikke nødvendig. Ønskeliste: * solseng for to * badeplattform (helst nær vannkanten) * enkle smarte løsninger * utenbordsmotor * pris 50 000 - 250 000 Spent på tips og erfaringer. Kurti Redigert 26.Juni.2016 av kurti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 (redigert) Høres ut som noe amerikansk daycruiser type båt med innenbords vil passe utmerket. Redigert 26.Juni.2016 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kurti Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Takk for svar. Redigert innlegget mitt litt. Har troen på utenbordsmotor;-) Kurti Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 ja eg forstår. Det kommer dog i konflikt med ønske om skikkelig badeplattform samt også solseng bak. Har enda ikkje sett noe påhengerbåt med skikkelig plattform. men så har da eg heller ikkje sett alt. Sitér dette innlegget Link to post
kurti Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Ser jo at det ofte er både bedre solseng og badeplattform på båter med innenbordsmotor. Grunnen til at jeg vurderer utenbords denne gangen er at det er enklere å håndtere selv om det blir noe galt. Motor kan hektes av, for å midlertidig erstattes av noe annet. Ser for meg at det kan være en fordel. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Buster xxl eller magnum Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
jotto Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Putene på en skjærgårdsjeep kan ofte stues vekk i stuverom eller under konsollkalesjen. Du trenger ikke å ta dem med deg hjem. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Jeg har skibsplast 655. Den har en enkelt solseng bakerst, pluss at vi har ekstra ileggsputer til sofaen akter som blir en stor solseng for 2-3 personer. Til å være utenbords har den også to fine badeplattformer bakerst, men der er så klart innenbords bedre. At den har do/septik, god soveplass til 2 kokebluss og trykkvann i tilleg er jo en bonus;) Vi bruker den mest til bading og soling. Ellers hadde jeg sessa key largo før. Perfekte båter til soling, med enorm solseng. Denne har i tilleg en liten kabin med do og seng.. http://www.finn.no/77338496 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mort1 Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Yamarin 6210/62cc. Skjærgårdjeep med dobbel senterkonsoll med meget god komfort for to, meget godt skrog, muligheter for solseng foran konsoll, krypinn i konsoll med plass til toalett. Sitér dette innlegget Link to post
kurti Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Takk for mange gode innspill. Er mye å velge i, men har fått litt sansen for de alu.båtene til Buster, eventuelt Yamarin Cross, men da sprekker budsjettet. Er vel kun XXL fra 2009 fra Buster som har solseng om jeg forstår det rett. Og Yamarin Cross 63 rt jo forholdsvis dyr, samtidig som den siste utgaven 64 br virker enda mer praktisk... Sitér dette innlegget Link to post
Askekladden Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Hva med en RIB? Kanskje litt stor, men har gode muligheter for soling og bading... http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=79784055 Sitér dette innlegget Link to post
kurti Svart 6.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2016 RIB virker jo spennende det også, men har inntrykk av at de med solseng og litt luxus fort blir brede. Vil kunne frakte de lovlig på henger. (Kan luft tas ut av puter?) Sitér dette innlegget Link to post
Askekladden Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 Ja... de kan nok bli for brede... Vet ikke hvor mye jobb det er å ta ut luft, men ser ikke for meg at man gjør dette hver gang man har vært ute en tur. Kanskje noen andre vet mer om dette? Ellers virker det som om du får mye av kravene dine i en RIB da. mvh Ståle Sitér dette innlegget Link to post
Frodling Svart 8.August.2016 Del på Facebook Svart 8.August.2016 (redigert) Jeg har selv en Fjordling 17 HT ca. 1963 modell med interiør som vist her: http://img.porssilehdet.fi/raw/1515000/1515382_3.jpg (bildet fant jeg på google) Her kan jeg flytte stolryggene på førersetet og passasjersetet nesten helt bak på benkene,kan også ta av begge stolryggene. Jeg kan i tillegg slå ned sofaen fremme i båten til en dobbeltseng som vist på bildet. Har ikke badeplattform, men en god del plass på dekket som gjør båten perfekt til bading :). Prisen varierer fra 40k,kommer ann på motoren. MEN problemet med Fjordling 17 er at det er en meget gammel båt som sjeldent dukker opp på finn :( Uansett, lykke til videre i Båtjakten ;) Redigert 8.August.2016 av Frodling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haugimo Svart 8.August.2016 Del på Facebook Svart 8.August.2016 Her har du solseng for to og badeplattform. I tillegg toalett, vask og annet ønskelig? Litt dyrere enn du tenker, men mulig å prute☺ http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=73505030 Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 8.August.2016 Del på Facebook Svart 8.August.2016 Skal du ha råtass badeplattform og samtidig ha outboard, sjekk de ulike variantene til Askeladden C61. Men ikke innenfor budsjett før om 2-4 år. Sitér dette innlegget Link to post
Frodling Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Det er jo Skibsplast 560, billig båt og har alt du leter etter, det ligger 5 stykker ute på finn nå. http://www.finn.no/79443607 Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 http://www.finn.no/80186950 Uttern har mange modeller og flere med en slags badeplatform.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.