Jump to content

Vurderer ny båt 16-21 fot, maks 250k. Hva skal man velge?

kurti

Recommended Posts

Jeg har i dag en Draco 23 fot som på mange måter er bra, men vurderer en mindre båt. Jeg bruker båten mest til soling og bading så det er viktig at det enkelt lar seg gjøre. Skjærgårdsjeep virker på mange måter spennende, da det virker som om dette er båter man raskt kommer seg ut med, men det virker samtidig litt klønete med puter som man sikkert (?) må sjaue frem og tilbake hele tiden. Toalettmuligheter er også et pluss, men kan klare meg uten. Overnatting er ikke nødvendig.

Ønskeliste:

* solseng for to

* badeplattform (helst nær vannkanten)

* enkle smarte løsninger

* utenbordsmotor

* pris 50 000 - 250 000

Spent på tips og erfaringer.

Kurti

Redigert av kurti (see edit history)

Ser jo at det ofte er både bedre solseng og badeplattform på båter med innenbordsmotor. Grunnen til at jeg vurderer utenbords denne gangen er at det er enklere å håndtere selv om det blir noe galt. Motor kan hektes av, for å midlertidig erstattes av noe annet. Ser for meg at det kan være en fordel.

Buster xxl eller magnum

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg har skibsplast 655. Den har en enkelt solseng bakerst, pluss at vi har ekstra ileggsputer til sofaen akter som blir en stor solseng for 2-3 personer.

Til å være utenbords har den også to fine badeplattformer bakerst, men der er så klart innenbords bedre.

At den har do/septik, god soveplass til 2 kokebluss og trykkvann i tilleg er jo en bonus;)

Vi bruker den mest til bading og soling.

Ellers hadde jeg sessa key largo før. Perfekte båter til soling, med enorm solseng.

Denne har i tilleg en liten kabin med do og seng..

http://www.finn.no/77338496

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 1 måned senere...

Takk for mange gode innspill. Er mye å velge i, men har fått litt sansen for de alu.båtene til Buster, eventuelt Yamarin Cross, men da sprekker budsjettet. Er vel kun XXL fra 2009 fra Buster som har solseng om jeg forstår det rett. Og Yamarin Cross 63 rt jo forholdsvis dyr, samtidig som den siste utgaven 64 br virker enda mer praktisk...

Jeg har selv en Fjordling 17 HT ca. 1963 modell med interiør som vist her:

http://img.porssilehdet.fi/raw/1515000/1515382_3.jpg

(bildet fant jeg på google)

Her kan jeg flytte stolryggene på førersetet og passasjersetet nesten helt bak på benkene,kan også ta av begge stolryggene.

Jeg kan i tillegg slå ned sofaen fremme i båten til en dobbeltseng som vist på bildet.

Har ikke badeplattform, men en god del plass på dekket som gjør båten perfekt til bading :).

Prisen varierer fra 40k,kommer ann på motoren.

MEN problemet med Fjordling 17 er at det er en meget gammel båt som sjeldent dukker opp på finn :(

Uansett, lykke til videre i Båtjakten ;)

Redigert av Frodling (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...