Jump to content

Da ble det ny båt på oss, Viking 31

Roger og Olina

Recommended Posts

Da er Summer`n solgt og levert og vi har kjøpt oss en Viking 31.

Hentet den på Tjøme på lørdag. Yr meldte 5 secm vind og 0,5m bølgehøyde. Snakker om pølseprat. Skulle hatt en pris de folka der, hver gang de melder riktig. For vi havnet i 2-3m bølger og vinden ulte som en flokk sultne ulver.

Men overfarten gikk jo bra da.Den 4.6 tonns båten oppførte seg overaskende bra, sammenlignet med Summer`n.

Det står en Ford Sabre 220hk i den. En motor jeg ikke kjenner til, men av det jeg leser her, så skal det være en god motor.

Men må si... Jeg og konemor har sett på mange båter før vi gikk for denne Vikingen. Det som er vår erfaring er at det er mye snusk og fanteri blandt de som skal selge. Nå er jeg ingen ekspert, men heller ikke helt grønn. Men stakkars førstegangskjøpere som treffer noen av de selgere vi har truffet på denne båtkjøpferden. Syntes det er trist, for det trekker ned inntrykket av båtfolket etter min mening.

Men her kommer ett bilde av båten. Her har vi kommet hjem og fått vasket av saltet etter 4 timer på sjøen.

bilde

Gratulerer så mye med ny båt  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Takk for det :wink:

Var i grunnen ikke planen å selge Summere`n. Men etter å ha flyttet fra Kristiansand til Bamble/Herre. Så brukte vi nesten 1 time ut til Brevikbrua. Det er ikke så mye spennende å se på ut til Brevik, så vi ville ha noe som gikk litt fortere. Men vi har hatt mange, flotte turer med vår summer Family. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...