Cral Startet 28.Juni.2016 Del på Facebook Startet 28.Juni.2016 Får meg visst en litt ufrivillig tur til Sula med en skjærgårdsjeep i sommer, og så litt på sjøkartet.... Flott havn, men hvor er egentlig leia inn til havna? Det går jo inn med hurtiggående rutebåt, så det må jo være en mulighet, men så litt urent ut både nord og sør fra.... Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
-morten- Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 spør du om Sula utenfor Frøya? SørTrøndelag? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Nidelv 1874 Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Den normale skipsleia er jo inn nordfra, og burde ikke by på noen problem. Kommer man sørfra ville det kanskje være fristende å gå inn den veien, for å slippe å gå rundt hele øya, men det ser mere spennende ut..... Må nevne at jeg kun har sett på kart, har ikke lokalkjennskap. Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 28.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Sula, Frøya ja. Så bare ut som om området nordover var pepret med stein på 1 meters dyp. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
-morten- Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Selve leia er veldig godt merket, så i fint vær er det ingen problemer å gå der med småbåt! har vært der flere ganger og lånt skjergårdsjeep der. Skal du bevege deg ut av leia må man nesten være lokalkjendt eller over middels god på navigering. Jeg har bestandig gått sammen med en lokalkjendt der og stort sett fulgt etter han. enkelte av de ledene vi kjørte hadde ikke en gang dybdeanvisning på plotteren! Leia sørfra ville jeg ikke begitt meg ut på uten kjendtmann! Vi gikk i mørket fra Bogøya til Sula, og det var lett å orientere seg ut fra lyktene, og det flotte fyret på Sula. Skal du ut å fiske så er Andholmleia den beste å gå for å komme seg utaskjærs, men man må holda tunga i rett munn og følge med på kart! her er det mange undervannsskjær. Det er som regel en god del svell så man ser lett hvor det bryter. Er du ivrig hobbyfisker så er dette stedet for å fiske! Må si jeg liker stedet veldig godt og synes det er en utrolig flott kystkultur der ute! masse hyggelige folk! Supen pub på Bogøyvær er et must å besøke Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Cral Svart 28.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 (redigert) Skal nok fiske ja, men det lar jeg båtførerne ta seg av. NM i Havfiske starter på Mausund om en uke. Men... så må jeg hente og levere noen folk på Sula... Og der har jeg ikke vært enda.... Og synes det så litt trangt ut... Men takk for svar, ble litt mindre beskymret. Redigert 28.Juni.2016 av Cral (see edit history) Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
-morten- Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Mausund Sula har ei fint merket lei, så det er ingen problem.. I innseilinga til selve Sula er det de nye hurtigbåtmerkene så det er lett å gå inn der med småbåt. bare følg hovedleia og følg med på kart/plotter så går nok det fint. Det er voldsom skjærgård og værhardt, så man må ha respekt for sjø vær og vind der ute! Fantastisk fin plass i finvær! God tur! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.