Vewo Startet 29.Juni.2016 Del på Facebook Startet 29.Juni.2016 Hei. Er det noen av dere som vet om en Hanto 24 smetter inn i en 2,75 båtplass? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Den går vel inn men det vil være en alt for liten plass Du får jo ikke plass til noen form for fendring. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 (redigert) Jeg tror det går bra. Den er jo ikke så bred nede der fendre treffer uteriggere. Redigert 29.Juni.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Husk båten skal ikkje ligge å gnisse innåt fendrane heile tida. Det skal vere godt større klaring enn det som trengst for fendrane! Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Holder i bøtter og spann. Min Hanto 24 hadde jeg på en 2.5m plass, og fendrer ute. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Kjetil1 Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Ligger man på flytebrygge med utriggere bør man vel strengt tatt fortøye såpass stramt at båten aldri kan berøre brygge/utriggere... Og da er fendere overflødige bortsett fra ved inn/ut av plassen... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Glødepluggen Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Min Hanto 24 ligger på en 3m plass med 2,75m i lysåpning. Det går helt fint med fendere på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
Vewo Svart 30.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Mange takk for svar! Jeg målte lysåpningen, og det skal gå på centimeteren med en 2,75 ser det ut til. Utriggerne er ganske brede, så må ha de med i beregningen. Båten står oppført som 258 i bredden, men den er jo litt smalere nede skulle en tro. Holder i bøtter og spann. Min Hanto 24 hadde jeg på en 2.5m plass, og fendrer ute. Hvor stor var lysåpningen på den plassen? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Mange takk for svar! Jeg målte lysåpningen, og det skal gå på centimeteren med en 2,75 ser det ut til. Utriggerne er ganske brede, så må ha de med i beregningen. Båten står oppført som 258 i bredden, men den er jo litt smalere nede skulle en tro. Hvor stor var lysåpningen på den plassen? Dårlig nok 2.4m tenker jeg. Skal legges til at båt plassjefen ble overrasket - men overhode ingen problem. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Fjordgubbe Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Ligger man på flytebrygge med utriggere bør man vel strengt tatt fortøye såpass stramt at båten aldri kan berøre brygge/utriggere... Og da er fendere overflødige bortsett fra ved inn/ut av plassen... Heilt rett! Men har du ein gamal båt er det vel mindre nøye. Men med blanke skutesider er dette ein uting. Kunne ikkje falt meg inn i alle høve. Sitér dette innlegget Link to post
Jtk1 Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Min ligger med 275 lysåpning og det er mer en nok plass :) Sitér dette innlegget Link to post
Vewo Svart 30.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Da ble det kjøp av en hanto 24 som første familiebåt! 2.75 plasser er eneste ledige, så får takke ja til den og satse på at det går finfint. Høres jo sånn ut. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 (redigert) At båten for plass er en ting, men er det regler for maks bredde eller lengde av båten? Jeg måtte en størrelse på båsen på grunn av dette. Redigert 1.Juli.2016 av tilplan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vewo Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 At båten for plass er en ting, men er det regler for maks bredde eller lengde av båten? Jeg måtte en størrelse på båsen på grunn av dette. Så lenge båten får plass er det ikke restriksjoner her ettersom jeg har hørt. Men kan dobbeltsjekke det også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.