Jump to content

Hvor stor båtplass trengs for en Hanto 24? Holder 2,75?

Vewo

Recommended Posts

Mange takk for svar! Jeg målte lysåpningen, og det skal gå på centimeteren med en 2,75 ser det ut til. Utriggerne er ganske brede, så må ha de med i beregningen. Båten står oppført som 258 i bredden, men den er jo litt smalere nede skulle en tro. 

Holder i bøtter og spann. Min Hanto 24 hadde jeg på en 2.5m plass, og fendrer ute.

Hvor stor var lysåpningen på den plassen? 

Mange takk for svar! Jeg målte lysåpningen, og det skal gå på centimeteren med en 2,75 ser det ut til. Utriggerne er ganske brede, så må ha de med i beregningen. Båten står oppført som 258 i bredden, men den er jo litt smalere nede skulle en tro. 

Hvor stor var lysåpningen på den plassen? 

Dårlig nok 2.4m tenker jeg. Skal legges til at båt plassjefen ble overrasket - men overhode ingen problem.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Ligger man på flytebrygge med utriggere bør man vel strengt tatt fortøye såpass stramt at båten aldri kan berøre brygge/utriggere... Og da er fendere overflødige bortsett fra ved inn/ut av plassen...

Heilt rett!  Men har du ein gamal båt er det vel mindre nøye. Men med blanke skutesider er dette ein uting. Kunne ikkje falt meg inn i alle høve.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...