rolf1 Startet 29.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2016 Hei. Er det noen som har et tips? Jeg har en 94mod Yamaha 40QE. Denne er utrolig vanskelig å få start på når den har stått noen dager. Når den først har startet, er det ingen problem, selv dagen etter. Pumpen pumpes til den er helt hard, men jeg må kinne lenge og mange ganger. Er det sånn at håndpumpen pumper bensin frem til membranpumpen, eller pumper den også igjennom, og frem til forgasser? Pluggene som står i, er 1 år gammel. Kjørt max 6 timer. Sitér dette innlegget Link to post
J-R Svart 29.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2016 Fungerer choke funksjonen? Ta av dekselet over forgasserene og sjekk at chokespjelene lukker Sitér dette innlegget Link to post
rolf1 Svart 29.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2016 Jeg har sjekket det. Spjeldet kan aktiveres både på kontrollboksen med vippebryter, samt med manuell på motor. Begge deler fungerer. Kan funksjonen på coil, dersom den er dårlig, variere utifra temperatur på motor? Sitér dette innlegget Link to post
J-R Svart 29.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2016 Hmmm motoren er vel kald dagen etter vil jeg tro. Sikker på at håndpumpen fungerer(montert rett vei)? Sjekk at det kommer bensin i kammerene på gasserne. Skal være en drensskrue der. Løsne en og se om det kommer bensin. Tenker at dagen etter er det vel fremdeles bensin i kammeret, mens etter noen dager er kanskje dette fordampet og at du bruker lang tid på å starte fordi membranpumpen må fylle kammeret Sitér dette innlegget Link to post
rolf1 Svart 29.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2016 Ja, pumpen virker. Jeg ser det i filter glasset, samt at jeg hører at det dusjer inne i forgasseren. Jeg har ikke prøvd med startgass. Skulle kanskje gjort det. For dersom det er skikkelig gnist, skal den vel starte med en gang da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.