Jump to content

Maskindagbok ?


Walter_S

Recommended Posts

Maskindagbok er vel kanskje å ta litt i - men leter etter ett serviceskjema!

 

Er på jakt etter ett passe skjema (helst i Word, ell. lignende) hvor jeg kan føre inn all vedlikehold på motor, så som filterskift, oljeskift, TANKSJAU  :yesnod:, etc. Også om fremtidig service-intervall, osv. kanskje med time-logg for bruk av motor, osv............

 

Satt meg egentlig foran PC'n for å lage ett selv, men kom til å tenke på alle dere samvittighetsfulle maskinister der ute, det er sikkert noen som allerede har noe lignende.

Noen som har forslag?

Det finnes sikkert noe ferdig å få kjøpt i bokhandelen, men som regel passer det ikke, eller det er for detaljer, etc. Det samme er tilfelle for ferdige Logg-bøker, lager like godt noe selv som passer mitt behov.

Hilsen,

Walter

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

I alle mine båter har jeg kjøpt en "Dekksdagbok" av samme sorten som proffene bruker. Det er en blå bok på ca15x25 cm som er grei å loggføre turer i.

 

Denne har en seksjon for "Mønstring og øvelser" som jo ikke er så aktuelt i en småbåt. Denne seksjonen bruker jeg til å føre opp bunkring og motorvedlikehold i.

 

Hendig bok som tåler litt vann og som en alltid har for hånden ombord. Synd den koster bortimot Kr 400.-...........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Når du først er inne på det som er å få kjøpt...

 

Nautisk Forlag har en rekke forskjellige loggbøker. Selv har jeg i mine sesonger "på sjøen" brukt "Loggbok for fritidsbåter". Denne er solid og hendig. Starter du forfra er det en tur-dagbok. Snur du boka og starter i den andre enden er det en motor-logg (færre sider). Motor-loggen har kolonner for:

timeteller,

Bunkring (inndelt i sted, ant liter, forbruk, pris pr. l, sum og div),

Skift - påfyll (inndelt i motorolje, Oljefilter, Brennolje filter og gearolje) og

Notater/diverse

 

Med litt enkle tilpasninger dekker dette mitt behov.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...