Jump to content

Maskindagbok ?

Walter_S

Recommended Posts

Maskindagbok er vel kanskje å ta litt i - men leter etter ett serviceskjema!

Er på jakt etter ett passe skjema (helst i Word, ell. lignende) hvor jeg kan føre inn all vedlikehold på motor, så som filterskift, oljeskift, TANKSJAU  :yesnod:, etc. Også om fremtidig service-intervall, osv. kanskje med time-logg for bruk av motor, osv............

Satt meg egentlig foran PC'n for å lage ett selv, men kom til å tenke på alle dere samvittighetsfulle maskinister der ute, det er sikkert noen som allerede har noe lignende.

Noen som har forslag?

Det finnes sikkert noe ferdig å få kjøpt i bokhandelen, men som regel passer det ikke, eller det er for detaljer, etc. Det samme er tilfelle for ferdige Logg-bøker, lager like godt noe selv som passer mitt behov.

Hilsen,

Walter

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

I alle mine båter har jeg kjøpt en "Dekksdagbok" av samme sorten som proffene bruker. Det er en blå bok på ca15x25 cm som er grei å loggføre turer i.

Denne har en seksjon for "Mønstring og øvelser" som jo ikke er så aktuelt i en småbåt. Denne seksjonen bruker jeg til å føre opp bunkring og motorvedlikehold i.

Hendig bok som tåler litt vann og som en alltid har for hånden ombord. Synd den koster bortimot Kr 400.-...........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Når du først er inne på det som er å få kjøpt...

Nautisk Forlag har en rekke forskjellige loggbøker. Selv har jeg i mine sesonger "på sjøen" brukt "Loggbok for fritidsbåter". Denne er solid og hendig. Starter du forfra er det en tur-dagbok. Snur du boka og starter i den andre enden er det en motor-logg (færre sider). Motor-loggen har kolonner for:

timeteller,

Bunkring (inndelt i sted, ant liter, forbruk, pris pr. l, sum og div),

Skift - påfyll (inndelt i motorolje, Oljefilter, Brennolje filter og gearolje) og

Notater/diverse

Med litt enkle tilpasninger dekker dette mitt behov.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...