Krimart Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 (redigert) Eh. .. Personlige feil på alt? Hva mener du? baatsman skrev On 3.7.2016 at 22.43: Alle store seilprodusenter har sett att både rullemast og rullebom har kommet for fullt. Elvstrøm Apex seil fungerer godt revet også med rullemast. I en familiecruiser ville jeg fortsatt valgt rulleseil. Lå i Skagen i går da kom en Arcona 400 med genoa/fokk surret. Da bør man ikke ha rull foran heller, eller? Stort sett personlige feil på alt. Har hatt 2 båter med rulle- storseil. Fungerer godt. Skal seiling rekruttere må det skje fremskritt. Forøvrig ble min kone lei, winching,trimming osv. Hun har vært med å seilt fra tidlig 90 tall. Stagseil er også bedre enn rulle for forseil, også her er problemet saggete seil i mye vind fordi mam mister strekket i forliket. Men der er jeg enig i at det er enklere med rulle enn å måtte frem for å skifte. For storseil er det tull at det er enklere med rulle, jeg ser bare ulemper. Man kan la være å trimme et konvensjonelt storseil også BTW. Rullebom er det vel bare superyachter som har? Her er en god kommentar: http://www.yachtingworld.com/video/skip-novak-storm-sailing-part-5-reefing-411 Redigert 4.Juli.2016 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.