Ivers72 Startet 30.Juni.2016 Del på Facebook Startet 30.Juni.2016 Hei alle marinefolk. Har nå lest alt som finnes av tema ufrivillig bading av motorer på nettet og inne på dette forumet. Noe fakta først: 2003 mod Tohatsu 9,9 totakter, gjort om til 17 hk. Lå 1 uke under vann, FERSKVANN, for fire år siden. Den ble tatt opp, vasket, rengjort, tørket, skiftet forgasser og smurt opp. Men ALDRI startet opp....forstå det den som kan. Har nå fått denne motoren av en god kompis. Mitt håp er Få start på denne. Men før jeg begynner på dette ønsker jeg å høre fra noen eksperter på området om det i det hele tatt er håp og om det er noen vits i å bruke masse tid på dette. Motoren viser overhodet ingen tegn til korrosjon, kompresjons lyden er der når man drar i snora, propellaksell går osv. Så....skal jeg rett og slett bare prøve å starte opp motoren, eller er det noe jeg MÅ gjøre først? Tar imot alt av råd. Setter pris på ikke å bli linket til andre tråder her inne på temaet, de er gjennomlest? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Noe fakta først: 2003 mod Tohatsu 9,9 totakter, gjort om til 17 hk. Aner ikke hva du skal gjøre med motoren. Men hvordan gjør en om denne motoren til 17 hk ? Det må du fortelle mer om. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Er der gnist så er det vel bare å røske den i gang. Det er jo overhengende fare for att veiva/lagera har fått tæringsskader. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 At den lå i ferskvann er et kjempepluss. Og det virker som om den er behandlet rett etter redning. Ville sjekket at den får gnist, gitt den bensin og prøvd å starte. Og det gjøre den sikkert kjapt... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Teerex Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Ser ikke hva som kan gå galt om du prøver å starte, så lenge motor går lett rundt uten pluggene i og ellers har normal kompresjon. Hvis du ikke har lyst å plukke ned og inspisere motor innvendig først, for å være 110% sikker på at alt er OK da... Men det er jo forøvrig viktig å starte opp motor så snart som mulig etter et slikt bad for å få tørket og smurt alle metalldeler i motoren. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ivers72 Svart 30.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Ja si det du. Jeg har blitt fortalt at en Tohatsu 9.9 blir 17 hk når man "trimmer" den og ikke 15 hk. Men noe ytteligere svar på dette får noen andre gi deg? Jeg venter svar på det jeg egentlig spørr om?? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Aner ikke hva du skal gjøre med motoren. Men hvordan gjør en om denne motoren til 17 hk ? Det må du fortelle mer om. http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=75722154 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mix Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=75722154 :lol: Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Bare å starte men følg med på kjølinga. Impeller kan være skadet med så lang stillstand og må byttees. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 ville også startet opp - er vel på tide nå litt ekstra olje på tanken skader neppe heller. Ang tohatsu 9.9/17 , er nok mest ønsketenking. Samme som alle de som kjører rundt med 25(32)hk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.