nemo90 Startet 1.Juli.2016 Del på Facebook Startet 1.Juli.2016 Da har jeg kommet godt i gang med oppussing av min første seilbåt. Båten kjøpte jeg for å lære meg å seile. Men det er jo en gammel båt, og mye som må gjøres. Båten er ferdig stoffet og satt på vann. Nå er det seil og innvendig som er prioritert. I dag skal jeg skjære til nye plater til stikk-køyene(de som ligger der passer ikke) og vaske/ male båten innvendig. Jeg skal også lage nytt gulv. Det elektriske begynner jeg på neste helg, også sette på seilet helgen etter det. Jeg er på jakt etter tegninger til interiøret. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Eventuelt om det finnes et sted som har orginal deler? Jeg tar veldig gjerne imot råd og tips! Da jeg ikke har noe erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 lykke til, legg ut bilder og tekst underveis :) Sitér dette innlegget Link to post
nemo90 Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Takk for det! Det skal jeg gjøre ;) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Kjekk båt :-) Du finner sikkert litt info her: http://junker22.dk Til inspirasjon: http://ritaolesen.dk/trojka/index.htm Sitér dette innlegget Link to post
nemo90 Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Takk :) har lest en del på begge linkene, veldig mye spennende! Synd det ikke er mere forseggjort på junker22.dk , men det er jo mye nyttig info der også! Sitér dette innlegget Link to post
nemo90 Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Er det mulig og vaske bort svart sopp (små svarte prikker) med aceton? Tenkte å male med biltema maling etter vask med aceton og litt pussing. Tenker da inne i hytta, oppunder dekk og vegger inne i båten. Alle platene skal males utenom noe som skal oljes for å bevare litt av treverket. Også tenkte jeg å sette inn portapotty, noen som har erfaring med det? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Svartsopp tar du best med vann tilsatt litt klorin, eller et eller annet speialmiddel. Ikke aceton. Bruk en engangs-kjeedress og øyebeskyttelse. etter det kan du pusse og avfette med aceton. Sitér dette innlegget Link to post
nemo90 Svart 1.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Takk for det, ren klor eller blandet ut? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.