Jump to content

Juliværet 2016 Svenskekysten vs Sørlandet?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Jeg tror på Sørlandet. Med typisk vestavær vil fjeldene tage en del af fugtigheden og nok give både læ-effekt og føhneffekt.

På svenskekysten vil de nuværende lavtryksbaner give en del vind på 7-11 m/s fra vest.

Dog er der en svag tendens til stabilisering fra ca den 14/7, så efter det er det jo ret usikkert!

Dette er et høyst aktuelt tema for oss også. Ligget på østre Bolæren og vlåst bort siden tirsdag, begynner å bli forsynt med vind nå.

Ser at det skal løye til uka, men begynner å helle mot å dra hjemover mot Sørlandet istedenfor Lysekil som var den opprinnelige planen.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Guest Avmønstret#

Vipper enda mer i favør av Sørlandet syns jeg... Drar til helga og har to-tre uker på oss men er litt avhengig av godt vær i starten så jeg ikke får mytteri mot meg :-). Har mest lyst til svenskekysten, men ikke i drittvær, og særlig ikke om Sørlandet lokker med OK vær.

Blir nok å følge mye med på værmeldinga de neste dagene :-) Greit med yr osv men er det noen som gir prognoser for to uker eller tilsvarende?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...