Novice45 Startet 2.Juli.2016 Del på Facebook Startet 2.Juli.2016 Mastefot er ødelagt på min firling hvor kan jeg få tak i ny? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Ligner veldig på patenten jeg hadde, og samme problem. Den står på en skinne med hakk? Jeg fylte hulrommene på "utsiden" med epoxy, borret nye hull og satt i nye gjennomgående bolter. Holdt så lenge jeg hadde båten. Nytt må evt maskineres Sitér dette innlegget Link to post
Novice45 Svart 2.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Ok tusen takk for tipset, bare for å se om jeg har forstått det var det hulrommene/hakkene du fylte? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Nei endret ikke funksjonen. Fylte de ytre rommene, som ikke er tredd ned på skinna, slik at boltene får mothold og du stabiliserer hele foten. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Altså på beslaget i bunnen av masta, som er de første bildene. Du har selve renna som du trer ned på foten og så de ytre hvor mothold et til boltene er knekt på ene siden. Fyll opp med epoxy/kjemisk metall eller tilsvarende der. Bor hull til boltene. Du kan vel forsåvidt også sette i boltene og støpe de fast for de trenger vel ikke løs for å ha ned masta, om jeg husker riktig.. Er en del år siden dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Evt bare sett mutteren mot godset på innsiden av bruddet, ikke stram for hardt og sats på at det holder... Men hvordan var overgang beslag/mast hos deg? Ganske korrodert hos meg. Og samme med beslaget i toppen av masta, pluss slitte trinser der.. Sitér dette innlegget Link to post
Novice45 Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Jeg forstår nå, ja overgangen er ganske korrodert alt er jo rimelig gammelt (vet du forresten om det er mulig å sveise legeringen beslaget i bunnen av masten er laget av? ser at forrige eier har brukt boltene trinsene er festet i som mothold i skinnen (du ser hakk/ spor i t-stykket/skinnen på bildet) hele masten kommer såpass langt ned at mine nye falliner (8mm) vil gå imot i bunnen, tror du det er mulig å fylle med epoxy i rennen for å bygge opp masten nok til at linene går fritt eller høres det noe risky ut? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Jeg er temmelig sikker på at jeg la opphalene, hadde bare til folka og storseil, i blokker på utsiden av masta. Prøvde å fra tak i ny trinser, men det var ikke å oppdrive, ei heller noen som lignet nok. Er jo ikke så viktig å ha fallene inni masta på en sånn rigg syns jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Mener jeg festet sjakler i boltene og blokker i sjakklene. Softsjakler er kanskje tingen her hvis det ikke er noen plass som kan knage. En vanlig sjakkel får jo litt feil belasting, men den er vel egentlig ikke så grassat stor... Så det går sikkert det også. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 (redigert) N Redigert 4.Juli.2016 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.