Astor Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Astor legger ut på langtur. Til Sandspollen!! 15 min. gange i ruslefart. Koslig havn med mange hyggelige båtvenner. Lørdag har sønn og svigerdatter spurt pent om en båttur. (Han har treningsfri på KIL fra de dype skoger og lengter til saltvann.) Blir vel en tur til Drøbak for å handle reker og kanskje en tur inn mot Oslo for å se på alle krigsfartøyene. Eller kanskje prøve makrellen. ( Fikk den første i går sør for Håøya.) Deretter blir det vel tilbake til Sandspollen hvis det finnes en plass ved brygga. Kommer Snøfte utover denne helgen tro? Ligger ann til kjempevær. (Sett i forhold til hva vi er vant med.) Skal bli godt med en helg med slaraffenliv etter en heller slitsom uke. Mandag begynner forberedelsene med innkjøp av diverse ting vi trenger på treffet. Samtidig skal stua ryddes for møbler. Etter flere år med ønske om parkett i stua blir neste helg en arbeidshelg. (For naboen.) For vi er jo på treff. Skipsgulv i stua. Endelig. Må bare finne et sted med hyggelige priser. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Da skal kanskje jeg utpå også kanskje altså, jeg vurderer og sette ut Fia på Søndagen for jeg har fri de 3 påfølgende dagene. Mulig jeg rokkerer om på de da jeg tenkte og kjøre Fia til Eiken på Torsdag. Må shoppe litt jeg og, trenger ting og tang Quote Link to post
Astor Posted June 8, 2005 Author Share Posted June 8, 2005 Da skal kanskje jeg utpå også kanskje altså, jeg vurderer og sette ut Fia på Søndagen for jeg har fri de 3 påfølgende dagene. Mulig jeg rokkerer om på de da jeg tenkte og kjøre Fia til Eiken på Torsdag. Må shoppe litt jeg og, trenger ting og tang <{POST_SNAPBACK}> Du trenger nok noen trutningsdager. Ikke mer enn tid og veien for deg nå, Per Chr.! Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Du trenger nok noen trutningsdager. Ikke mer enn tid og veien for deg nå, Per Chr.! <{POST_SNAPBACK}> Ja, jeg skal ikke på tur. Ligge utpå og trutne 2-3dager og så må jeg jo prøve en tur for og se at motor og ikke minst at den vribare propellen fungerer. Øve meg på og sveive i gang også Quote Link to post
Amorosa Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Ja, jeg skal ikke på tur. Ligge utpå og trutne 2-3dager og så må jeg jo prøve en tur for og se at motor og ikke minst at den vribare propellen fungerer. Øve meg på og sveive i gang også <{POST_SNAPBACK}> og du bør prøveligge putene og ha med is til kjøleskapet. Quote Link to post
M/S Bastard Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 og du bør prøveligge putene og ha med is til kjøleskapet. <{POST_SNAPBACK}> Ja, til kalde lensepils Mens jeg er inne på det, hvor lenge holder kjøleelementer? Lurte på om jeg skulle fikse meg noen sånne Quote Link to post
index Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Mens jeg er inne på det, hvor lenge holder kjøleelementer? <{POST_SNAPBACK}> Knapt til du er ute av havna etter min erfaring... Jeg har benyttet følgende løsning: Et par-tre 1,5 liters brusflasker fylles trekvart fulle med vann og fryses med korken litt løs slik at de ikke sprenges. Alternativt kan en 5 liters spylervæskekanne brukes. Fordelen med en slik løsning er at du har kaldt vann om du skulle få lyst på et glass, samt at det er gratis! Nå må det sies at jeg også har en del elementer i frysen på lur, men jeg føler likevel at vannflaskene er mer effektive og holder lengre. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Takker for tips. Kan hende jeg stikker på fiskebrygga og låner/kjøper en kasse med is! Det holder vel en stund Quote Link to post
EIRINA Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Det er mye bra og se i Oslo tok en tur Sønd og tirsd måtte se hangar skipet Quote Link to post
EIRINA Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Til helga rusler vi muliggens til Son eller Jeløya sandspollen hvem vet det som er sikkert er at vi er ved det våte elementet Quote Link to post
Tine IV Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Til helgen er planen HARRYTUR , sammen med båten Helmax .Må nesten en tur til Strømstad og shoppe litt ,båten ned til Strømstad også Bohus tur/retur så vi kan besøke taxfreen ombord da er mye gjort og mye spart PS: I tillegg til kjøleskapet har jeg et kjølerom med ca 5cm isopor ,setter oppi en 5 liter's kanne og det er kaldt hele helgen. Tine II Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
prin435 Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Det blir vel en tur til Håøya rundt der et sted på fredag, så drar vi nedover videre på Lørdag...... Quote Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Briggfruen Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Helgens tur går til Ørlandet. Skal være med på sangerstevne - dermed får vi kombinert både kor og båt. Håper bare at det ikke blir for dårlig vær. Briggfruen Quote Link to post
Batdilla Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Ferden 10-12. juni går i mitt tilfelle ned til Nesoddtangen i morgen tidlig for å hente 37'n. Avreise hjemmefra 05:00 fredag morgen. Resten av dagen og helgen er satt av til å gjøre meg kjent med båten. Quote Link to post
Ludde30 Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Tar en tur til Østre Bolærne på fredag. Er litt spent på hvordan det har blitt der ute. På lørdag tenker jeg vi legger oss sammen med gode venner på en eller annen uthavn i skjærgården. Hvor det blir er litt avhengig av vindforholdene. Quote If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Skipper Worse Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Ferden 10-12. juni går i mitt tilfelle ned til Nesoddtangen i morgen tidlig for å hente 37'n. Avreise hjemmefra 05:00 fredag morgen. Resten av dagen og helgen er satt av til å gjøre meg kjent med båten. <{POST_SNAPBACK}> God tur!!! Vi venter i spenning på en malerisk beskrivelse av alle viderverdigheter vi VET du kommer til å oppleve. Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
TommyJ00 Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Turen går mest sannsynlig til Tordenskioldsbuka eller en annen holme i nærheten. Fredag kveld blir det å sitte på fjellet med et par og se på fyrverkeriet fra åpningen av den nye svinesundsbroen. Var ute i går og gjorde både moderskipet og jolla klar for helgen. mvh GipsyGirl Quote Link to post
Snoopy Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Gjeddefestival "hjemme" i Storsjøen! Vi "innsjøfarere" må nok vente på ferien før vi kan planlegge lenger båttur... Quote Link to post
Al-Tec Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 (edited) Sandspollen tenker jeg. Drar ikke før på lørdag. Edited June 9, 2005 by Jon_P (see edit history) Quote AL-TEC al-tec.no Link to post
ter-av Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 MorMajor har tenkt seg på makrelljakt. Men planen var å starte med en overnatting i Horten g-havn. Iallfall helt til jeg hørte om Færder'n. Noen som har erfaring: Er det full rulle, trangt om plassen og ikke ørens lyd å få i Horten fredag kveld/natt til lørdag? ter-av Quote Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
M/S Bastard Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 MorMajor har tenkt seg på makrelljakt. Men planen var å starte med en overnatting i Horten g-havn. Iallfall helt til jeg hørte om Færder'n. Noen som har erfaring: Er det full rulle, trangt om plassen og ikke ørens lyd å få i Horten fredag kveld/natt til lørdag? ter-av <{POST_SNAPBACK}> Ikke ta dette for god fisk , men jeg mener seilerne samles i Indre Havn. Quote Link to post
Ludde Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 (edited) Tenkte oss en tur til Tønsberg på fredag kveld, og deretter ut til Bolærne. Spent på å se hvordan det er der ute. Er litt bekymret over flåtten, men langs vannet er vel ikke det noe problem. Kjenner noen åpningstidene til brua over til Tjøme? Edited June 9, 2005 by Ludde (see edit history) Quote Hilsen Ludde Link to post
Breezita Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Heisann Ludde, jeg regner med du mener Kanalbrua til Nøtterøy?. Derfra går veien videre til Vrengen bro over til Tjøme (denne åpnes ikke) . Åpningstider finner du her. God tur! mvh Cita Quote http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Amorosa Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 MorMajor har tenkt seg på makrelljakt. Men planen var å starte med en overnatting i Horten g-havn. Iallfall helt til jeg hørte om Færder'n. Noen som har erfaring: Er det full rulle, trangt om plassen og ikke ørens lyd å få i Horten fredag kveld/natt til lørdag? ter-av <{POST_SNAPBACK}> Hadde en lang og god prat med havnesjefen når jeg var der sist mandag, og han sa at når Færdern går, så er gjestehavna tørrlagt. Det vil si at du kan gå tversover uten å bli bløt på bena. På godt norsk smekkfullt Quote Link to post
Ludde Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Heisann Ludde, jeg regner med du mener Kanalbrua til Nøtterøy?. Heisann Cita, ja du har helt rett. Fant informasjonen jeg også, men takk for linken. Sjekket litt på www.storm.no også, så planene er under revurdering desverre. Håper på knallvær, men det ser vel ikke så lyst ut. Tok turen tur/retur Åsgårdstrand på tirsdag/ onsdag på blikk, og trodde sommeren var kommet, men.... Quote Hilsen Ludde Link to post
Recommended Posts