Jump to content

Hvor går ferden 10 - 12 juni?

Astor

Recommended Posts

Hvordan går det med den nye gjestehavna på Skjærhallen, Amorosa? Er den ferdig til neste helg?

ter-av

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Ja dette med den nye gjestehavna er en kamp mot klokka. Vi har blitt lovet at det skal ligge "delvis" klart til Havnefestivalen. Det vil si den 180 m lange nye hovedbryggen.

De gamle gjestebryggene skal ligge som pirer på innersiden av denne nye, men det blir ikke klart.

Så langt jeg vet pr. idag.

Info kommer garantert når det er klart.

PS Tomas Ledin konserten 28 juli på Skjærhalden er straks utsolgt hvis noen har tenkt seg dit.

2500 av 3000 billetter solgt.

MorMajor  har tenkt seg på makrelljakt. Men planen var å starte med en overnatting i Horten g-havn. Iallfall helt til jeg hørte om Færder'n. Noen som har erfaring: Er det full rulle, trangt om plassen og ikke ørens lyd å få i Horten fredag kveld/natt til lørdag?  :crazy:

ter-av

<{POST_SNAPBACK}>

Færder'n starter jo på fredag, så fredag kveld/natt til lørdag er nok ikke den "verste" i Horten. Den store "bermen" kommer vel som regel ikke i mål før i løpet av lørdag. :smiley:

Tenkte oss en tur til Tønsberg på fredag kveld, og deretter ut til Bolærne. Spent på å se hvordan det er der ute. Er litt bekymret over flåtten, men langs vannet er vel ikke det noe problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Er flåtten et spesielt problem på Bolærne? Andre plasser du/dere vet at flått er et problem langs kysten i området Lindesnes - Oslo - Gøteborg?

Hei

Ja dette med den nye gjestehavna er en kamp mot klokka. Vi har blitt lovet at det skal ligge "delvis" klart til Havnefestivalen. Det vil si den 180 m lange nye hovedbryggen.

De gamle gjestebryggene skal ligge som pirer på innersiden av denne nye, men det blir ikke klart.

Så langt jeg vet pr. idag.

<{POST_SNAPBACK}>

Vil det si at det blir mulig å legge til i Skjærhallen?! Det er det lenge siden sist jeg orket å kjempe meg til, så det blir fint!

Er flåtten et spesielt problem på Bolærne? Andre plasser du/dere vet at flått er et problem langs kysten i området Lindesnes - Oslo - Gøteborg?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei har bare hørt at det er mye av den på Bolærne. Er vel ikke noe problem heller, dersom man ikke går gjennom høyt gress eller langt utenfor stier etc.

Flått finnes det vel overalt. Fjerner slike fra katten jevnt og trutt, men har ikke hørt om noen i nabolaget her jeg bor, som har fått flått på seg.

Hilsen Ludde

Vil det si at det blir mulig å legge til i Skjærhallen?! Det er det lenge siden sist jeg orket å kjempe meg til, så det blir fint!

<{POST_SNAPBACK}>

Det ligger en plantegning av det nye anlegget på min hjemmeside, og dette er første utbygging.

Godkjente planer for gjestehavna er dobbelt så stor, og vil vel komme ganske så snart behovet melder seg. Det er iallefall velvilje gjennom hele kommunen, fra toppen i rådhuset til de forskjellige næringsdrivende og også private som er med i AS.

Tok sjansen på Horten gjestehavn. Var her ved 18-tida. Plenty plass. Nå, 21.50, begynner det å fylles opp her, men fortsatt ikke problem å få plass. De siste timene har Færder-båtene gått i strie strømmer forbi uti fjorden. Fort går det ikke, for det er så og si vindstille. Havnesjefen sier han venter en del av dem inn ved 6-7-tida lørdag morgen. De aller, aller fleste går vel til indre havn.

14 grader på utsiden. Varmt og en cognac på innsiden. :lol:

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Båturen vår er også avlyst p.g.a kuling  :headbang: og påfølgende regn(byger) i morgen og søndag :headbang:  :headbang: 

Hvilken værmelding hadde du sett? Både fredag og i dag har det vært kjempevær! Overnattet i Blindleia og dro inn til Lillesand i dag. Lillesand og Blindleia er på sitt flotteste på denne tida. Nesten ikke folk. Kjempehelg!

Kjempevær på denne sia fjorden også. Lite vind

Fikk litt regn under støping av såleblokk på min datters grunnmur, men det står jo på sekken at man skal sløse med vann etter støping, så det er jo greit.

Nå skal vi på Sjøbua å feire jobben og sola skinner. :cool:

Hvilken værmelding hadde du sett? Både fredag og i dag har det vært kjempevær! Overnattet i Blindleia og dro inn til Lillesand i dag. Lillesand og Blindleia er på sitt flotteste på denne tida. Nesten ikke folk. Kjempehelg!

<{POST_SNAPBACK}>

JA de værgudan :headbang:

Lurt igjen :crazy:

Sitter her og erger meg for jeg ikke trosset været ...men akk .....

til kommende helg så får værgudan legge godsiden til for på sjøen og treffet SKAL jeg :cheers:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Nettopp kommet hjem fra HARRY tur til Strømstad i helgen .Hadde store problemer klokken 0600 lørdag morgen på Geitøya ved Hankø ,blåste små %##%%¤# .Blei bedre på formidagen så da tusla vi videre til søta bror .Fikk ok plass i Strømstad , etter en liten ankerdram var det rett på Bohus og tur/retur Sandefjord ,Strømstad og div besøk i taxfreen .Gikk hjemover søndag morgen og hadde knallvær helt hjem til Horten da kom regnet ,men med oppfylte skaper så må vi si det var nok en vellykket smuggletur til søta bror .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Vi tok en snartur fra lørdag ettermiddag til søndag formiddag på Ø-Bolærne. Greit vær lørdag kveld, selv om det var litt småsur nordavind. Den nye gjestehavnen er blitt veldig populær, talte 53 båter. Kunne kanskje kommet inn noen til på utsiden av andre, men det var så godt som fullt ja :sailing:

Kan garantere at det blir kamp om plassene der ute i helgene fremover, for ikke å snakke om i ferien....

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...