sigzagg Startet 2.Juli.2016 Del på Facebook Startet 2.Juli.2016 Hei har kjøpt meg en liten selco med en 20hk mercurymotor fra 70 tallet vil den klare å dra en tube med en person på 60-70kg? Og vil det være noe artig? Mvh siggis Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Ja, ja og ja! Men vær forsiktig. Du får veldig mye større fart på utsiden i en sving. Så fort nok vil det gå. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
sigzagg Svart 2.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Ok takker for svar var redd det skulle bli for liten motor. Det skal jeg huske. dette er min første båt så best å begynne forsiktig ? Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Hvor stor er båten? Er den noe ala 15 fot + så er jeg nesten sikker på at 20HK er for lite. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
MaSa Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Drar fint tube med min jolle rib på 275cm og 9,9 hk med Meg i jolla på 110kg og begge ungene på tilsammen ca 50 kg samtidig Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
sigzagg Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Ok mener det er en 14 fot. Forresten er det noen som vet hvor jeg kan finne fenderlist til rundt båten? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 (redigert) Ja, ja og ja! Men vær forsiktig. Du får veldig mye større fart på utsiden i en sving. Så fort nok vil det gå. .. og tuben vil du ikke ha så mye styring på - så ha god klaring til alle hindringer. Om du feks må svinge unna noe så vil jo tuben slenge videre utover. Legg ut etpar bilder av båten, så er det sikkert noen her som kan si noe om den Redigert 3.Juli.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jotto Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Jeg dro en diger oppblåsbar sofa i 20 knop med en 14-foter med 40 hk i fjor. Med 20 hk på en 14-foter klarer du nok fint å dra en tube og ha det moro med det. Bruk slyngeeffekten som du får ved å svinge båten til å gi tuben større fart. På en såpass liten båt bør du forresten ha en drablokk slik at båten ikke trekker skeivt: http://www.biltema.no/no/Bat/Ovrig/Drablokk-2000033968/ Sitér dette innlegget Link to post
sigzagg Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Ok takker. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 (redigert) Jeg har dratt tube med følgende bestykking Gummijolle på 300cm 5HK Tohatsu Meg (81Kg) Unge i tuben på 35 kg Gikk akkurat såvidt, kjempemoro! Men det må regnes som et minimum av hva som går Redigert 4.Juli.2016 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.