nordan family 27 Startet 3.Juli.2016 Del på Facebook Startet 3.Juli.2016 Har et filter til aggregatet som jeg aldri har skiftet. Noen som vet hva slags innsats jeg tregner til det? Sitér dette innlegget Link to post
jossjur Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Hel Hvis jeg ikke tar helt feil er dette kun en vannutskiller, og den har ikke filter. Åpne dreneringskruen i bunn og kontroller at kun ren diesel renner ut. Jostein. Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Er ikke et et filter, men en sentrifugalutskiller. Enten kan du drenere den som nevnt over, eller ta av koppen (løsne den lange bolten fra oversiden) og regngjør skikkelig. Er svært enkel sak med en "trakt" inni, enkel og grei og rengjøre. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Takk for svar. Får sjekke tilstanden. Har ikke rørt den de årene jeg har hatt båten, så det er sikkert greit med en sjekk. Aldri vært vann i utskillerene til hovedmaskineriet, så håper det er vannfritt her også. Men litt annet grums kan det jo være etter alle disse årene. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 Har samme utskiller til yanmaren. Drener ut fra bunn. Den plast vingemutteren kan sitte litt, men kommer med forsiktig bruk av tang/ moment. Hold en isboks godt oppunder for å samle opp diesel. Skru opp bolten i topp, og underdelen faller ned. Rengjør. Skru sammen. Har du stengekrane før utskiller. Steng den. Så må vel systemet luftes... Tror jeg åpnet toppskruen, åpnet stengekranen, og ventet til ren diesel pipplet opp av toppskruen. Stengte skruen. Da er utskilleren full. Men du har kanskje lettere måte å lufte på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.