Hosse Startet 3.Juli.2016 Del på Facebook Startet 3.Juli.2016 Litt merkelig, men jeg lånte ut min båt til en familie som skulle ta den med til Tjøme idag. Plutselig rett utenfor Tønsberg eksploderte ene frontruten i sånn middels fart. Hvordan kan dette skje på en båt som er så pass gammel (24 år)? Hva koster dette å få skiftet? Noen som kjenner til noen som kan fikse dette i Tjøme/Tønsberg? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.Juli.2016 Del på Facebook Svart 3.Juli.2016 (redigert) Vel det selges fortsatt komplett vindskjerm i alle fall. Kansje separate glass kan skaffes også? Redigert 3.Juli.2016 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 De måtte bestille fra Finland. Lang leveransetid.. Det er ingen andre i Norge som selger Scand og Scand deler? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Det er Agderboat som kjøpte restene av Scand, så det er nok de som har delene. Det enkleste for din del er vel å ta kontakt med en lokal glassmester for å få skåret til nytt glass. Kanskje greit å skjære ut en mal i papp. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Utfordringen med lokal glassmester er vel å få tak i glass av typen bilfrontrute, som ikke fyker veggimellom når det knuser Sitér dette innlegget Laholm Link to post
pacuare Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Utfordringen med lokal glassmester er vel å få tak i glass av typen bilfrontrute, som ikke fyker veggimellom når det knuser Nå kan jeg lite om glass, men å finne en glassmester som ikke klarer å skaffe dette sliter du med. Helt vanlig vindu mange steder, butikkvinduer for eksempel. Også hjemme har jeg vindu ned til gulvet i andre etasje, der måtte jeg ha panserglass. Hvis det er ett flatt glass ville jeg brukt glassmester. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Regner med at det var herdet glass, vanlig i båt. Det blir til "sukker" når det går i stykker. Sånt skaffer en lokal glassmeseter dersom ruta ikke er buet. Dersom du har vinduspusser, bør glasset absolutt være herdet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Laholm Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Glad for å høre at verden har gått fremover siden vi erstattet knust rute for (riktignok) mange år siden. Herdet glass er selvsagt et must. Følte vel at vi ble lurt av den lokale glassmesteren, har forlengst mistet kvitteringen og kan dermed ikke advare mot vedkommende. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
WGM Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Jeg antar at det er en type "Dynamic" du har og da er vel frontruta rimelig buet, så at du får hjelp hos en vanlig glassmester tviler jeg på. Bare et skudd i blinde: Kanskje verdt en telefon til noen som driver med bare bilglass ? De har i hvert fall buede ruter, men det de lagerfører er vel kun til kurante bilmodeller. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Dette vinduet er rimelig kraftig buet. Det er frontvindu på barbord side. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 (redigert) Kan kanskje prøve med Lexan (plast), det kan lett forms med f.eks en varme pistol. En Lexan plate koster iallefall mye mindre enn original glass. Redigert 4.Juli.2016 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Navic II Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 kontakt Agder Boats. lokale glassmestere kan ikke hjelpe deg med denne, ei heller vil du ha særlig hell med å prøve å forme til noen lexan-plater. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Snakket med Agder Boat idag. Ikke lagervare. Må bestilles fra Finland. 6-7.000kr pluss frakt pluss montering. Hva tenker dere om forsikringen da? Dekkes dette av den? Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Og der fikk jeg skiftlig tilbud på 7.000kr for nytt glass. Finnes bare i akryl. Hele 8 ukers levering! Det var den båtsesongen det.. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Mye båtpenger midt i sesongen da vi skal bruke penga til bensin, diesel og øl, men syntes for så vidt ikke prisen var avskrekkende heller. Om forsikringen dekker det er det nok bare selskapets betingelser som kan gi deg svar på. Jeg vet ikke, men ville ikke tatt det for gitt at det er samme systemet som på biler.Men for å redde sesongen: Hva med å kjøpe et par kvadratmeter kalesjevindu og bruke godt med gaffateip for å feste med ? Blir selvfølgelig ikke så pent og du vil få et helv... med å få av limrestene igjen - men kanskje det kan redde båtsesongen ? Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Så kjedelig da. Mener at de to fremste rutene er av akryl plast og siderutene er i glass. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Har forsikret den hos Norske Sjø. De har så lang vært otrolig grejje, men vet ikke hvordan de stiller seg til dette. Aner heller ikke hvordan dette kunne skje. Må jo være spenninger i båten, eller så vred den seg pga kraftig sjø. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Bra pris, om ikke annet, sist jeg herpa luka inn til cockpit kom det på godt over 20 + jobb :o Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Godt det da:-) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Skjønner ikke noe av denne tråden jeg. de buede fremre glassene er acryl og sidene er glass?? om de buede rutene er acryl så kan de ikke "eksplodere" isåfall er det da snakk om siderutene, og disse er flate, og bør være mulig å få laget hos en glassmester. MERK: hvis glasset eksploderer i mange tusen småbiter er det herdet glass, og ikke noe annet! På 9200 dynamic'en jeg hadde tidligere var ihvertfall alle rutene i herdet glass, skulle jo tro at det er det samme på "lillesøsteren" som er nesten lik. om de reproduseres i plast av en 3. part er mulig, men da vil du få kvalitetsforskjell på glassene, og antakelig også kunne se forskjellen. om du har skikkelig forsikring så burde den dekke dette, og for å få den som den var før skaden må du kjøpe komplett vindskjerm til 50k om det er det som skal til, og det ikke er mulig å få tak i løse glass. burde ikke koste mer enn egenandelen uansett det. den familien som lånte båten bør kanskje være medgjørlige til å dekke egenandelen, eller ihvertfall deler av den? Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 @navic ll: Det er sånn at min båt er fra 1992 og da var herdet glass standard. Jeg snakket med Agder Boat og de sier at siste 10 årene så selger de ikke lenger herdet glass uten kun acryl glass til disse båtene. Sender inn skademelding i morgen og krysser fingrene. 5.000kr i egenandel.. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 acryl er jo relativt mykt, skulle tro det var lite motstandsdyktig mot riper fra viskere etc. men nok om det. er det print på det glasset som er intakt? står det produsent? isåfall, kanskje de kan hjelpe deg? og sjekk med Agder Boats om den komplette vindskjermen er med glass eller acryl. er det glass, så bør det la seg gjøre å få dekket innkjøp av en komplett dersom ikke glasset er å oppdrive løst. Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Vår båt er lagd innen for de siste ti årene så vi har i hvertfall akryl plast på de fremste rutene. Det som er kjedelig med akryl plast er at rutene blir veldig fort matte. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Vår båt er lagd innen for de siste ti årene så vi har i hvertfall akryl plast på de fremste rutene. Det som er kjedelig med akryl plast er at rutene blir veldig fort matte. my point exactly. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 5.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Da er saken meldt inn til forsikringsselskapet. De ringte meg nå og sa at de høyst sannsyligvis ikke dekker skaden da den antaglig kommer fra en vridning i båten.. Surt surt surt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.