Jump to content

Bensin fra forgasser - Yamaha/Mariner 25hk

Vespanator

Recommended Posts

Hei båtfolk.

Har akkurat installert en yamaha/mariner 25hk utenbords fra 80-tallet på en 14fots glassfiberbåt. Jeg har hatt forgasseren oppe og byttet ut alle bruksdeler med deler fra et passende forgasserkit.

bilde

1) Motoren dras i gang lett og går usedvanlig stabilt og rolig på tomgang, så lenge man gidder.

2) Etter 15 sekunder begynner det å renne bensin friskt fra #3 på vedlagt illustrasjon.

3) Så fort jeg bruker gassen så stopper det å renne fra åpning #3 (selvsagt kan man si, da forbruket av bensin økes)

4) Motorens ytelse virker helt perfekt i lang tid, men så fort man nærmer seg tomgang i fart, begynner det å renne igjen fra #3.

5) Glemmer jeg å dra ut bensinslangen etter bruk, er motoren for rå til å starte, helt til jeg tapper hele forgasseren for bensin ved å skru ut #1 på illustrasjonen og bensin flyter friskt fra #2 i 10 sekunder. Etter dette dras motoren i gang på 1-3dje drag.

Hva tror dere folkens? Ville motoren kunne gå stabilt som den gjør hvis flotøren var helt på bærtur? Eller kan det være noe annet som gjør at bensinen flyter i overflod?

Noen tanker og råd? Takk i så fall.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...