simtech Startet 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2016 Hei! Driver og monterer "ny" Yamaha 115hk på båten min. Men må ha en annen tilkobling fra tank til motor. Noen som vet hvilke av biltema sine det er jeg skal ha? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Ingen, de er ikke god. Kjøp orginalt. Eller enda bedre, Mercury orginal. Passer og er mye bedre.... Sitér dette innlegget Link to post
simtech Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Ingen, de er ikke god. Kjøp orginalt. Eller enda bedre, Mercury orginal. Passer og er mye bedre.... Hmm ok. Jeg har orginal Mercury hun kobling fra filter. Så da kan jeg egentlig kjøpe hankobling mercury og montere på slangen som er vist da.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Ingen, de er ikke god. Kjøp orginalt. Eller enda bedre, Mercury orginal. Passer og er mye bedre.... enig ang biltema , de lekker og trekker falskluft. Mercury sine har jeg ikke prøvd enda, bør kanskje det da Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Jeg har Yamahamotor med orginal Yamahakobling på selve motoren, og Mercury tank med Mercuryplugg. Passer utmerket sammen Sitér dette innlegget Link to post
simtech Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Jeg lot være å høre på hva dere hadde å si og kjøpte to Biltema koblinger. Byttet både han og hun koblingen 1/4", men når jeg ligger på litt høyere turtall drar motoren plutselig av all gass før den gir på igjen 1 sekund senere. Etter dette blinker motorlampen. Kan det være fordi det suger luft tro? Bør jeg kjøpe originale koblinger? Ser det nevnes Mercury. Mener dere altså at en slik vil passe på koblingen jeg har på bildet? https://www.maritim.no/bensinkopling-hun-mercury-1-4npt#.V4NmJvmLSUk Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 (redigert) Jeg lot være å høre på hva dere hadde å si og kjøpte to Biltema koblinger. jaja, man lærer bedre av egne feil enn av andres feil sies det. .. Kan det være fordi det suger luft tro? se post #2 og #4 ... Redigert 11.Juli.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
simtech Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Haha når man er idiot og sta går det bare en vei vettu! :) Jo, ser det skriver at biltema suger luft, men hva er konsekvensen av det? Kan mitt motorproblem være relatert til det? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 jepp, suges det luft et sted så pumper bensinpumpa luft istedetfor bensin Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Det er feil Mercuryplugg, denne type er til gamle motorer ! Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Det kan også være at det er et kapasitetsproblem i de biltema - koblingene. At det ikke går nok bensin gjennom. Sjekk også slangene dine innvendig. Bensinslanger kan kollapse innvendig, om du er riktig uheldig. Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Hei! Driver og monterer "ny" Yamaha 115hk på båten min. Men må ha en annen tilkobling fra tank til motor. Noen som vet hvilke av biltema sine det er jeg skal ha? Den saken du viser på bildet er ingen bensinkobling. Det er en nippel for å koble 2 slanger mot hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
simtech Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Den saken du viser på bildet er ingen bensinkobling. Det er en nippel for å koble 2 slanger mot hverandre. Ja, tenkte meg det der bare var noe vas. Alt er iallefall byttet ut nå med orginale Yamaha han/hun koblinger. Så får vi se om det hjelper :) Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Vas og vas .. mente egentlig bare at du ikke finner noen hunnkobling som passer på der :) Yamaha bruker ikke lenger hann/hunn bensinkoblinger på motorer fra rundt 100hk og oppover. Motorene blir kun levert med den slangeskjøten du viser hengende ut fra motoren, så trer du bare slangen fra tanken/vannutskilleren inn på denne slangeskjøten, og sikrer med strips. Hvis ikke du har behov for å koble slangen løs fra motoren er det like greit å bruke denne skjøten. God gjennomstrømning og færre kilder for fremtidige problemer. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 så trer du bare slangen fra tanken/vannutskilleren inn på denne slangeskjøten, og sikrer med strips. hørte fra en kompis som er maskinist - strips er å foretrekke til slikt - vanlige skru-slangeklemmer er ikke egnet. På så små slangedimensjoner klemmer de ikke jevnt rundt hele slangen , men får et lite flatt parti under gjengene - som igjen gir mulighet for falskluft Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
simtech Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2016 Vas og vas .. mente egentlig bare at du ikke finner noen hunnkobling som passer på der :) Yamaha bruker ikke lenger hann/hunn bensinkoblinger på motorer fra rundt 100hk og oppover. Motorene blir kun levert med den slangeskjøten du viser hengende ut fra motoren, så trer du bare slangen fra tanken/vannutskilleren inn på denne slangeskjøten, og sikrer med strips. Hvis ikke du har behov for å koble slangen løs fra motoren er det like greit å bruke denne skjøten. God gjennomstrømning og færre kilder for fremtidige problemer. Egentlig ett særs godt poeng. Skjønner ikke hvorfor jeg på død og liv skal ha noen kobling... hørte fra en kompis som er maskinist - strips er å foretrekke til slikt - vanlige skru-slangeklemmer er ikke egnet. På så små slangedimensjoner klemmer de ikke jevnt rundt hele slangen , men får et lite flatt parti under gjengene - som igjen gir mulighet for falskluft Jeg har og hørt dette, noe som gir mening. Det er jo ikke rare trykket i bensinslangen, så at den bare popper ut av seg selv er jo ikke tilfelle heller :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2016 Egentlig ett særs godt poeng. Skjønner ikke hvorfor jeg på død og liv skal ha noen kobling... er vel fast tank i så å si alle nyere båter for disse motorstørrelsenene, så da blir jo behovet for å koble fra mye mindre. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.