Jump to content

Yamaha tanktilkobling

simtech

Recommended Posts

Ingen, de er ikke god. Kjøp orginalt. Eller enda bedre, Mercury orginal. Passer og er mye bedre....

enig ang biltema , de lekker og trekker falskluft.  Mercury sine har jeg ikke prøvd enda, bør kanskje det da

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg lot være å høre på hva dere hadde å si og kjøpte to Biltema koblinger.

Byttet både han og hun koblingen 1/4", men når jeg ligger på litt høyere turtall drar motoren plutselig av all gass før den gir på igjen 1 sekund senere. Etter dette blinker motorlampen. Kan det være fordi det suger luft tro?

Bør jeg kjøpe originale koblinger? Ser det nevnes Mercury. 

Mener dere altså at en slik vil passe på koblingen jeg har på bildet?

https://www.maritim.no/bensinkopling-hun-mercury-1-4npt#.V4NmJvmLSUk

Jeg lot være å høre på hva dere hadde å si og kjøpte to Biltema koblinger.

jaja, man lærer bedre av egne feil enn av andres feil sies det. .. :giggle:

Kan det være fordi det suger luft tro?

se post #2 og #4 ...

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Vas og vas .. mente egentlig bare at du ikke finner noen hunnkobling som passer på der :)

Yamaha bruker ikke lenger hann/hunn bensinkoblinger på motorer fra rundt 100hk og oppover.

Motorene blir kun levert med den slangeskjøten du viser hengende ut fra motoren, så trer du bare slangen fra tanken/vannutskilleren inn på denne slangeskjøten, og sikrer med strips.

Hvis ikke du har behov for å koble slangen løs fra motoren er det like greit å bruke denne skjøten. God gjennomstrømning og færre kilder for fremtidige problemer.

så trer du bare slangen fra tanken/vannutskilleren inn på denne slangeskjøten, og sikrer med strips.

hørte fra en kompis som er maskinist - strips er å foretrekke til slikt - vanlige skru-slangeklemmer er ikke egnet.  På så små slangedimensjoner klemmer de ikke jevnt rundt hele slangen , men får et lite flatt parti under gjengene - som igjen gir mulighet for falskluft

Vas og vas .. mente egentlig bare at du ikke finner noen hunnkobling som passer på der :)

Yamaha bruker ikke lenger hann/hunn bensinkoblinger på motorer fra rundt 100hk og oppover.

Motorene blir kun levert med den slangeskjøten du viser hengende ut fra motoren, så trer du bare slangen fra tanken/vannutskilleren inn på denne slangeskjøten, og sikrer med strips.

Hvis ikke du har behov for å koble slangen løs fra motoren er det like greit å bruke denne skjøten. God gjennomstrømning og færre kilder for fremtidige problemer.

Egentlig ett særs godt poeng. Skjønner ikke hvorfor jeg på død og liv skal ha noen kobling... 

hørte fra en kompis som er maskinist - strips er å foretrekke til slikt - vanlige skru-slangeklemmer er ikke egnet.  På så små slangedimensjoner klemmer de ikke jevnt rundt hele slangen , men får et lite flatt parti under gjengene - som igjen gir mulighet for falskluft

Jeg har og hørt dette, noe som gir mening. Det er jo ikke rare trykket i bensinslangen, så at den bare popper ut av seg selv er jo ikke tilfelle heller :) 

Egentlig ett særs godt poeng. Skjønner ikke hvorfor jeg på død og liv skal ha noen kobling... 

er vel fast tank i så å si alle nyere båter for disse motorstørrelsenene, så da blir jo behovet for å koble fra mye mindre. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...