Jump to content

Ødelagt stengekran til bunninntaket. Tips for å koble fra likevel.

Sandebukta

Recommended Posts

Jeg trenger å få kjørt en systemrens på saltvannsiden på BMC 2.52. Stengekrana har rustet fast så jeg får ikke stengt av bunnen. Noen som har tips for å få koblet fra likevel, slik at jeg får kjørt systemrens fra en bøtte mens båten ligger i havn!

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

På motoren min kan jeg koble fra sjøvanns slangen rett under impeller pumpa uten at det renner vann inn i båten fra slangen. Da kan jeg event koble på en ny slange her som går ned i et kar med rense væske.

Det er da meget viktig å holde kontroll på original slangen slik at den ikke kan falle over til siden, da kommer det fort vann inn....

Byttet krana for toalett her for et par år siden, de tettet jeg fra utsiden med en gummi propp, skrudde av krrana på innsiden og satte på ny. Ble ikke noe u- story av det. Husk det er bare mellom 0,01 og 0,04 atmosferers trykk på vannet. Det går greit å tette for det!

Aileen ll

Vil dette virke? (Jeg kjenner ikke opplegget ditt):

Sett en klemme på slangen etter kjølevannsinntaket så den blir tett og demonter i enden motsatt av kjølevannsinntaket. Sett på en ny slange der du trenger det for å kjøre systemrens.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...