Sandebukta Startet 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2016 Jeg trenger å få kjørt en systemrens på saltvannsiden på BMC 2.52. Stengekrana har rustet fast så jeg får ikke stengt av bunnen. Noen som har tips for å få koblet fra likevel, slik at jeg får kjørt systemrens fra en bøtte mens båten ligger i havn! Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
volvo_penta_ Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 På motoren min kan jeg koble fra sjøvanns slangen rett under impeller pumpa uten at det renner vann inn i båten fra slangen. Da kan jeg event koble på en ny slange her som går ned i et kar med rense væske. Det er da meget viktig å holde kontroll på original slangen slik at den ikke kan falle over til siden, da kommer det fort vann inn.... Link to post
Sandebukta Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Takk for tipset. Da vil jeg imidlertid ikke få kjørt rensemiddel gjennom olje- og gearoljekjøleren som er før pumpa. Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
nomen Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Lag en blendeslange som passer på krana, ta av den slangen som sitter der og sett på blendeslangen. Ha alt klart så går det bra,er ikke mye som lekker inn. Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sandebukta Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Det må bli noe sånt. Hvis blendeslangen går over vannlinja blir vel ikke trykket så stort? Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
aileenll Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Byttet krana for toalett her for et par år siden, de tettet jeg fra utsiden med en gummi propp, skrudde av krrana på innsiden og satte på ny. Ble ikke noe u- story av det. Husk det er bare mellom 0,01 og 0,04 atmosferers trykk på vannet. Det går greit å tette for det! Aileen ll Link to post
finnarne Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Legg en presenning eller litt plast over kjølevannsinntaket før du kobler fra. Er krana rusten, så kan resten også være dårlig. Kanskje greit å ha en plugg i bakhånd i tillegg? Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
NilsPils Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 (redigert) Vil dette virke? (Jeg kjenner ikke opplegget ditt): Sett en klemme på slangen etter kjølevannsinntaket så den blir tett og demonter i enden motsatt av kjølevannsinntaket. Sett på en ny slange der du trenger det for å kjøre systemrens. Redigert 5.Juli.2016 av NilsPils (see edit history) Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn