Obligatorisk Startet 5.Juli.2016 Del på Facebook Startet 5.Juli.2016 Hei Skal kjøpe meg nye tanker pga rusthull i alu tank. Har sett meg ut plasttank som er 1500x400x440. Passer ganske godt med 2stk av disse. Eneste ufordringen jeg ser er at det ikke er skvalpeskott. Hvor nødvendig er det? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Heilt nødvendig etter mitt syn. Breidda er vel ikkje noko stort problem, men 1,5 m utan skvalpeskott er ikkje å anbefalle. Men sjølvsagt går det. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 6.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Er litt usikker. Vanskelig å få noe godt svar. Produsenten sier at så lenge en ikke skal langt upå havet, så går det bra. Har solgt mange av disse. Eg kan montere dei litt skrått slik at det skvulper mindre fremover. Hvis det skulle bli mye sjø bør jeg ivertfall ha over halve tanken full mtp suge falsk luft. Hva er egentlig hovedmisjonen til skvalpeskott? Kraft ved massen som er i bevegelse? Luft som piskes inn i dieselen? Faren for å suge falsk luft? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 På en såpass lang tank vil jeg si det er risikabelt uten skvalpeskott, misjonen med skottet er å hindre luft i dieselen som fører til at motoren stopper. Det leverandøren sannsynligvis presenterer er en bensintank eller annen form for tank vann/Waste. Har du en link eller spec på denne tanken ? Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 6.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 http://plastinvent.no/produkter/privat/tankprogram/10051/ren-tank-m-manlokk-265l/ Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 (redigert) ..................... misjonen med skottet er å hindre luft i dieselen som fører til at motoren stopper.................... Misjonen er vel også å hindre massekrefter når båten beveger seg, spesielt når den ruller? Jeg ville iallfall montert tankene med langsiden i båtens lengderetning. Redigert 6.Juli.2016 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Eureka Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 (redigert) Skal ikke mye sjø/ bevegelse i en båt til at det blir mye bevegelse. Bare prøv å sette et murertrau, halvfullt med vann, i salongen og kjør deg en tur... Forøvrig fikset jeg en del tæringshull på min 35 år gamle alutank i seilbåten med kjemisk metall fra BT . Ideelt sett skulle jeg sikkert byttet tank, 40 liter, men formen på den er ikke hyllevare. Så da var det jo gøy for både meg og lommeboka å fikse for 80 kr. Redigert 6.Juli.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 (redigert) Misjonen er vel også å hindre massekrefter når båten beveger seg, spesielt når den ruller? Jeg ville iallfall montert tankene med langsiden i båtens lengderetning. Heilt rett, massekreftene er her problemet!. Helst tverrskips, men og langskips. Kva med to tankar i staden for ein. Noko dyrare, men du får kanskje problem med plass til to mannhol. Ville sjølv utan tvil gått for aluminium. Lett å skreddarsy, men noko dyrare. Og so må det være ein sertifisert tank frå ein seriøs levrandør, ikkje frå ei lokal bygdesmie. Aluminium er det ikkje lettaste å sveise. Redigert 6.Juli.2016 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 6.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Har tenkt på 2 av disse, montert i lengde retning. Skal bytte 2 stk 300l alu tanker.. Kunne gjerne reperert disse, men siden jeg må krype inn og ligge på siden og det er 10-15cm plass er det ikke igjennomførbart. Jeg må kappe hål i dørk for å få disse ut. Da spanderer jeg like gjerne nye tanker. Har stoppet lekasjen midlertidig med 3 stk knekte plater fyllt med sikafleks som jeg fikk stappet under med hjelp av et brekkjern ?. Håper det holder i ferien..? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.