Jump to content

Kad 300 max turtall 3600

svart belte

Recommended Posts

VOLVO PENTA

Volvo Penta Norden AB

Marine Fritid Teknisk salg-

Info

Product group:

DIESEL ENGINES

To: WINDY BOATS AS

Date: 2001.10.29

Page:  1- 1

Issued by: Morten Trøbråten

No.: 1

Re.: TEST WINDY 25 MIRAGE - KAD 300 EDC / DP - G   utv 1,68 : 1

REVS                                    KNOTS                     L/NM                          L/H                             DBA*

1000                                        6,3                            0,45                            3                                68

1500                                        8,8                            1,14                            10                               77

2000                                      17,3                            0,98                            17                               82

2500                                      25,6                            0,98                            25                               87

2800                                      30,0                            0,97                            29                               83

3000                                      32,9                            0,97                            32                               84

3200                                      35,2                            1,05                            37                               84

3400                                      37,9                            1,08                            41                               86

3600                                      40,4                            1,16                            47                               88

3800                                      42,9                            1,19                            51                               88

3950                                      44,0                            1,27                            56                             88

WEIGHT : 2.100 KG **                                                                             PROPELLER :  C – 7

FUEL:                       3 / 4   

WATER:       0                                                                                            ACCELERATION

0 – 20 KNOTS   6,5 SEC

0 – 30     ”        10,1    ”

0 – 35     ”        12,8    ”

*   cushions not on board

**  inkc. fuel + crew (2 persons)

Her er utkast fra windy

Redigert av svart belte (see edit history)

Da er jo spørsmålet om du har riktig propeller og riktig utveksling på drev.

jepp- den skal på land fredag- så skal jeg sjekke drev og proppeller selv- renset røykbegrenseren(trykksensoren) og kjørt båten med nytt diesel filter rett fra kanne uten noe forskjell. men ser ut til at den ikke får nok diesel så jeg holder en knapp på og overhale diesel pumpen

Hei.

Sjekket drev det er 1.68 utveksling.

På front proppell står det : volvo penta duoprop  c7 front 3857464  2h.

på rear proppell står det : volvo penta duoprop rear 3857468 2h.

Er det fler forskjellige typer av c 7 anyone? hva betyr 2H?

• 2 uker senere...

Hei.

Da kom dagen jeg klarte 3800 omdreiinger. fikk 3700 etter å rengjort bunnen grundig og la den tørke opp.

skulle til å bytte sensoren under ecu- men hadde ikke verktøy til å ta av diesel filteret! satt og stubulerte over temp sensor på innsug. denne dro jeg av og så at det 

hang vaselin rundt kontakten og ikke på selve kontaktpunktet. dro av litt vaselin fra sidene og stappet det inn i selve pluggen.

kjørte ut og fikk 3800 og 41.2 knop. så da kan jeg vell egentlig si meg fornøyd.

Takk for alle innspill.

Hvirdan forklarer vi den da?

ECU holder igjen pga ukjent/feil temp eller hva da?

Mvh

Windy37GM

Hei Windy37

Jeg ble ivrig når jeg så turtelleren legge seg på 3800:) 

Denne føleren registrerer temp fra ladeluftkjøler gir signal til ecu og er med på å justere diesel mengden- etter det jeg forstår. (i tilegg til trykksensoren)

Grunnen til at jeg gikk på denne sensoren- er at BogM  i Bergen sa at tidligere eier syntes den gikk bedre når det var kaldt ute. dette kom jeg på når jeg satt å irriterte meg nedunder panseret:)

Men det jeg ikke skjønner- på min ecu står det max wot 3800. hvordan kan det ha seg slik at det er noen som får 3950? Styreenheten min er tydeligvis programmert til å ikke gi mer en 3800?! 

Betyr vel at motor skal ha max 3800 på full gass, hvis man finner propeller som passer da  :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...