Streiff Startet 6.Juli.2016 Del på Facebook Startet 6.Juli.2016 Hej, Jag har en båt med dubbla Volvo Penta D4-225 A-B med DPH som är utrustade med EVC-B. Då jag inte fick med en manual till båten så har jag laddat ner en på Volvo Pentas hemsida utifrån serienumrena på motorerna. Tyvärr verkar manualen behandla en nyare modell av EVC, eller i vart fall inte samma som jag då jag i varvräknarna bara ser drifttimmar. Jag har den runda larmpanelen till bägge motorer med lysdioder och en kontroll med 5 knappar (nyckel, N, D D och "klocka".) Det jag undrar över är om någon har en instruktion till detta system och vad knapparna gör. N är för neutral, nyckeln är väl för att låsa panelen så att man inte kan ta kommandot från en annan plats (vilket jag inte har) men vad betyder D och den lilla symbolen som liknar larmpanelerna? bild på panelen ser ni här https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjf-sjZyd3NAhXEAcAKHWObDwsQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.boatpartsandspares.co.uk%2Fvolvo-penta-control-panel-evc-3951-p.asp&psig=AFQjCNHqpns__60ejheKmG8OrmOE_SxKuA&ust=1467850919798444 Tacksam för tips så man får full nytta av systemet! Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Ta kontakt med ditt nærmeste VP forhandler/verksted, de vil hjelpe deg. Hvilken årsmodell er motorene? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
SteinMR Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Fant en instruksjonsbok på nettet for D9-500, D9-575 (Tror det er det samme paneltype for D4) som viser den samme paneltypen som du har linket til.På side 21 finne du noe informasjon om betydningen av knapper, men selv kjenner selv ikke noe til EVC panel og om det er noen forskjell mellom de forskjellige versjoner. Håper dette kan være til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Streiff Svart 6.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Hej, Tack för hjälpen. Ja jag får väl ta kontakt med VP när jag har möjlighet. Skall ju finnas möjlighet att få ut bränsleförbrukning också, samt att en roderindikator vore trevligt att ha. Motorerna är från 2006. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.