Jump to content

Innhold i båtklubb blad


Pjolter

Recommended Posts

Hei alle sammen, har av alle ting kommet i skade for å hjelpe til med innhold og layout for vårt klubbblad i båtklubben vår.. tenket at jeg skulle hente litt inspirasjon her inne hvor jeg allikevel er et par ganger om dag  :lol:

Jeg vil gjerne ha forlsag til hva vi kan ha med.  

Vi lager to nummer i året.  Siste ganger ser jeg har vært ganske skrale saker, meni år har vi fått nok annonsører ( båtrelaterte selvfølgelig) til å lage det litt orntlig

Så kom igjen folkens kom med forslag.

 

Hittil har jeg tatt med : Årsmøteberettning, Kontaktpersoner, Utsyr til leie / utlån, Klubbhus. Litt om kurs vi arrangerer, "5 ihavna" +  et par småting til..

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Oversikt over steder medlemmene får rabatter - hvis noe slik eksisterer.

 

Litt om baatplassen.no - er ikke det obligatorisk? :lol:

 

Tips ifbm med vårklargjøring. Enten i form av tekst, eller referanser til steder med gratis info - f.eks. linkene vi har til dette i dokumentarkivet.

Link to post
Share on other sites

Rolig nå Batdilla,, alt det du sier er jo selvfølgelig kommet med allerede,  Jeg verver nye medlemmer hit hver eneste dag.. Ikke minst pga. Medlemsidene  :lol:

Ellers var det om klargjøring en god ide.  har tatt med det..  flott.. reklame for baatplassen ligger det allerede både på hjemmesiden til klubben og i "blekka"..

har litt problem med at mange medlemmer er eldre uten tilgang eller kunskap til pc/ mac

 

stå på kom med flere forslag  :lol:

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har dere hatt noen vinterfest, vårfest el. du kunne skrive noe fra? Eventuelt med noen bilder dersom det finnes? Folk liker alltid å lese om seg selv og se bilder av seg selv. Som webmaster for http://oljepionerene.no har jeg alltid med bilder fra siste vinterfest. Utrolig mange treff på de sidene. Likeså bildene fra vårturen til Egersund (med Poseidon!)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

1.  Påminnelse om sikkerhetsrelaterte ting: Sjekk nivåindikator på brannslukker, rist hvis det er en pulverslukker, nödraketter, sjekk redningsvester, etc.

2.  Sjekkprosedyre for periodisk vedlikehold på motor og elektriske komponenter (f.eks spray kontakter med WD-40, grease på smörenipler etc etc.

3.  Ta med oppskrift på en god rett eller drink som passer for båtbruk (drink bör være litt mer original enn "öl").

 

Kåre

Link to post
Share on other sites

Hei Pjolter

 

Er formann i nystarta båtforening ikke så langt ifra hjemmehavna di. Vet at det finns forskjellige tilskudd ifra det offentlige som man kan søke på, har du noen tips ?

Legger ut bryggene i løpet av mai, kommer du forbi så er det plass i havna vår.

Link to post
Share on other sites

Hei Roy ...   det gjør jeg gjerne . har sent deg en IM så kan du ta kontakt med vår formann..

kanskje han vet noe som ikke jeg vet....

 

Kåre_L og dere andre  flott  :lol: og takk.. mat tips skal herved inn sammen med sikkerhetstiltak som er påbegynnt

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Jeg synes sikkerhet er en fin ting å fokusere på. Du vet sikkert at vi har en egen tråd for dette - https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...8920301;start=6

 

Jeg er sikker på at i denne tråden finner man en del ting som nok vil få både den ene og den andre til å tenke seg litt om. Sikkerhet er og blir viktig uansett hva man driver med, men kanskje spesielt viktig i båt hvor konsekvensene kan bli så store.

Link to post
Share on other sites

Et emne du kan ta med, som retter seg mest mot nyere medlemmer, er f.eks "hvordan fortøye/sikre båten". Har sett mange (t.o.m. flerårige båteiere) med skandaløse fortøynings-ordninger. Reddet en båt ved brygga vår i påsken. Han hadde glemt talje ute ved blåsa. Tauet var bare tredd gjennom ringen på blåsa. Dette førte selvfølgelig til at tauet ble slitt av.

 

Hvordan sikre båt og utstyr mot tyveri er også godt stoff. Låser/kjetting mm.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Hva med tips om gode fiskeplasser?

 

Eller om forskjellig fiske generellt. Forskjellige måter å fiske på, med forskjellig utstyr. Når er det best å fiske, flo/fjære, når på døgnet osv............

 

Tilberedningstips, Fisk, fiskesupper osv, osv..........En "Byssespalte" kanskje?

Link to post
Share on other sites

Et emne du kan ta med, som retter seg mest mot nyere medlemmer, er f.eks "hvordan fortøye/sikre båten". Har sett mange (t.o.m. flerårige båteiere) med skandaløse fortøynings-ordninger. Reddet en båt ved brygga vår i påsken. Han hadde glemt talje ute ved blåsa. Tauet var bare tredd gjennom ringen på blåsa. Dette førte selvfølgelig til at tauet ble slitt av.

 

Hvordan sikre båt og utstyr mot tyveri er også godt stoff. Låser/kjetting mm.

 

Lykke til!

 

Alltid et stort problem dette med fortøyning og ettersyn av båten...  I vinter feks. var det en båt som gikk ned pga. manglende ettersyn og lensing.. og flere ganger er det medlemmer som ikke fortøyer med orntlige tau.. så dette er virkelig et høyaktuellt tema..  Vi har satt av 4 sider til fortøyninger med tips og forskrifter vi har,  Takk Sinus_nor :eek:

 

Jonny:  Fiskeplasser skal jeg jaggu prøve å få inn ja.,..  Sliter litt med å hale ut de beste plassene av de eldste..   :lol: :lol: :lol:   Byssespalte likte jeg godt...  takk  :lol:

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...