Baard Startet 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2016 Hei, Ligger i Strømstad gjestehavne med en motor som ikke vil gå. Har reparert en lekkasje på fødepumpa for et par dager siden, som trolig medførte at den trakk luft. Når jeg ankom strømstad så fikk vi akkurat lurt båten til brygga før den stoppet....nå får jeg ikke start på den igjen. vi har hatt av fødepumpa, og får nå luftet til toppen av finfilteret mens vi drar på starteren, men vi får mye luft og ikke noe dieseltrykk ved lufting der hvor dyserørene går inn på dysene. Motor slår etter en gang i mellom, men vil ikke starte uansett hvor mye vi lufter..... Noen som har tips? Vi har heller ikke klart å finne noen servicemann her i Strømstad som har tid nå midt i ferien. Skal forsøke med redningsselskapets 3 timers starthjelp i morgen tidlig for å se om de kan hjelpe.... /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
SoBo Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 Har du sjekket for vann i dieselen? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Baard Svart 7.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 Hei. Ja. Det er sjekket for vann i diesel. Det første jeg gjorde var å tappe av grovfilteret for å se etter vann. Det var ingenting. Byttet begge filter og fylte opp med ren diesel før jeg monterte de nye. Vi har nå forsøkt alt av luftetriks, men blir ikke kvitt luften. Bergningsmann fra Falck var her i 3 timer i dag for å forsøke, men han klarte heller ikke å få liv i motoren. Vi mistenker at det kan være fødepumpen som er dårlig, og nye er bestilt fra leverandør og skal forhåpentlig ankomme hjemme på Tjøme mandag. I morgen tidlig når vinden forhåpentlig har gitt seg noe så skal jeg få slep hjem over fjorden av en kammerat som er med her slik at jeg kan forsøke å få reparert i hjemmehavn. Her i Strømstad er det dessverre ingen med ledig kapasitet nå i høysesong, og det er heller ikke så mange som vil skru på Iveco...... Forhåpentlig er motoren igang igjen til uken så får vi håpe at kanskje de tre siste ukene av ferien kan reddes.... /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.