Mouche Startet 7.Juli.2016 Del på Facebook Startet 7.Juli.2016 (redigert) https://www.sjofartsdir.no/Global/Ulykker-og-sikkerhet/Ulykkesstatistikk/Statistikk%20ulykker/D%C3%B8dsulykker%20med%20fritidsfart%C3%B8y%201.%20halv%C3%A5r%202016.pdf Ikke mye i denne statistikken som tilsier behov for å opprettholde, eller utvide, dagens regler mht bruk av vest? Redigert 7.Juli.2016 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Napoli Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Denne sier vel egentlig bare at det er det behov for å opprettholde vestpåbudet i åpne båter under 8 meter.... Som man roper i skogen får man svar.... Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Rapporten sier absolutt ingenting, det er alt for små tall til at en kan si noe fra eller til. Må ha data over tid når tallene er så små. Sitér dette innlegget Link to post
fjordsvin Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Dette er veldig tynt tallmateriale for å underbygge vestpåbudet. Men det er nå engang slik at statistikk ikke forteller alt. Og de viktigste argumentene for å bruke flyteplagg er rent kvalitative - og er vanskelig å måle ut fra antall dødsulykker. Jeg tenker slik, jeg er for det meste alene i båten, og jeg bruker alltid vest og dødmannsknapp. Skulle noe skikkelig galt skje, så vil ikke vesten, dødmannsknappen eller VHF'en kunne redde meg - men det blir lettere for letemannskapene å lokalisere liket. De behøver ikke sokne gjennom hele Karmsundet med ROV, for å si det slik. Tøff virkelighet å ta inn over seg for mange, men det er derfor jeg bruker redningsvest. Man fryser ihjel i løpet av en halvtime i norske farvann uansett - redningsvesten er der for å kunne lokalisere liket. Ikke noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Statistikk fra Norsk Folkehjelp: https://www.folkehjelp.no/content/download/20967/542203/file/statistikk%202016.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.