avmønstret5 Startet 7.Juli.2016 Del på Facebook Startet 7.Juli.2016 Som pensjonist i noen år trapper jeg ned båtlivet, og kan tenke meg en snekkelignende båt. Her mysser markedet av ulike typer og tenker at BP har mye kompetanse på området. Foreløpig spec.er maks.100 båtpenger,23 -27 fot, bra motor, akterkabin ingen ulempe og eget toa.rom. Alle forslag taes imot, gjerne med beskrivelse av båttypens fordeler/ulemper. Takkar. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Du bør kanskje velge en rundt 23 fot,da får du sikkert noe nyere enn om du ser på feks Scand 25...Nidelv 24 er det jo mange av å velge i,i alle prisklasser og tilstander...bør få en bra båt for 100" Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Jeg ville ha sett på Saga 27, gjerne med nyere motor. Eller en Viksund 27 som jeg har;-) Ikke kjøp for liten båt, det angrer du fort på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jangul Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=78690318 Denne har ligget til salgs lenge...ser bra ut...Men er enig med Index ja...har allerede fått 3 fots syken etter 3 sesonger... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Båt fra 1977 med like gammel MD3? Du kan finne en med nyere motor betydelig rimeligere enn denne. Og Nidelv 24 begynner å bli noe gammelmodig. Men for all del, kjekke båter.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
avmønstret5 Svart 8.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Ut fra sørgelige erfaringer vil jeg nok være noe skeptisk til eldre vp-motorer. Synes nok Nidelv har litt sær skrogform ut at jeg kjenner sjøegenskapen. Saga 27 er en fin og sjødyktig båt, men ligger vanligvis noe høyere i pris. Noen erfaringer med Sollux 24 m akterkabin? Hvordan er Scand 25 ? Vi er for øvrig bare to personer. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 8.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Har oppdaget et mylder av snekketyper i denne størrelsen: Kan nevne; Fevik 715, Hanto24, Kargerø 26, Joda Tur 24, Skilsø, Marex, Master 740, Carat 7400, Elwardo, Diana, Årø28, Scand, for å nevne noen i denne størrelse og prisklasse. Da er spørsmålet midt: Er den noen av disse (eller andre) en har riktig gode evnt. skikkelig dårlige erfaringer med? Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 (redigert) Hasla 26 er litt grei med soveplasser foran, utenom salongen. Sandvik 25 med akterkabin. Redigert 8.Juli.2016 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Som pensjonist i noen år trapper jeg ned båtlivet, og kan tenke meg en snekkelignende båt. Her mysser markedet av ulike typer og tenker at BP har mye kompetanse på området. Foreløpig spec.er maks.100 båtpenger,23 -27 fot, bra motor, akterkabin ingen ulempe og eget toa.rom. Hva er det jeg leser, du for gammel til båtliv. Snekke! Har du tenkt å farte mellom Helgeroa og Barkvika ? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
avmønstret5 Svart 8.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Hei Roger, ja nå har jeg bare en 12 fot Hansvik med 2 hk Yamaha, så jeg har planer om å avanser;-). Sønn m/fam har tatt over Hydra, den er i Østfold. Slik er det for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Marex 770 kommer alltid til å være favoritten. Med en motor uten turbo. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LM 605 Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Har hatt mange snekker opp i gjennom årene, men den beste jeg har eid var nok en Diana 700, m/ Yanmar 3GM. Nå er det jo lenge siden disse ble produsert, men der finnes nok en del eksemplarer ute i markedet for salg. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Master 740 er fine båter ofte med yalmar motor i. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.