Jump to content

Snekke, 23-27 fot, maks. 100 båtpenger, forslag?

avmønstret5

Recommended Posts

Som pensjonist i noen år trapper jeg ned båtlivet, og kan tenke meg en snekkelignende båt. Her mysser markedet av ulike typer og tenker at BP har mye kompetanse på området. Foreløpig spec.er maks.100 båtpenger,23 -27 fot, bra motor, akterkabin ingen ulempe og eget toa.rom. Alle forslag taes imot, gjerne med beskrivelse av båttypens fordeler/ulemper. Takkar.

Ut fra sørgelige erfaringer vil jeg nok være noe skeptisk til eldre vp-motorer. Synes nok Nidelv har litt sær skrogform ut at jeg kjenner sjøegenskapen. Saga 27 er en fin og sjødyktig båt, men ligger vanligvis noe høyere i pris. Noen erfaringer med Sollux 24 m akterkabin? Hvordan er Scand 25 ? Vi er for øvrig bare to personer.

Har oppdaget et mylder av snekketyper i denne størrelsen: Kan nevne; Fevik 715, Hanto24, Kargerø 26, Joda Tur 24, Skilsø, Marex, Master 740, Carat 7400, Elwardo, Diana, Årø28, Scand, for å nevne noen i denne størrelse og prisklasse.

Da er spørsmålet midt: Er den noen av disse (eller andre) en har riktig gode evnt. skikkelig dårlige erfaringer med?    

Som pensjonist i noen år trapper jeg ned båtlivet, og kan tenke meg en snekkelignende båt. Her mysser markedet av ulike typer og tenker at BP har mye kompetanse på området. Foreløpig spec.er maks.100 båtpenger,23 -27 fot, bra motor, akterkabin ingen ulempe og eget toa.rom. 

Hva er det jeg leser, du for gammel til båtliv. Snekke! Har du tenkt å farte mellom Helgeroa og Barkvika ?

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...