Jump to content

Sjøjakten 2016 - Ryfylke


fjordsvin

Recommended Posts

Noen som deltar i den ? Pakket ut blekka fra NSSR som jeg fikk for flere uker siden, og der var det opplyst om sjøjakten i Ryfylke. Kort fortalt er det en slags geocaching med båt - spesielt myntet på barnefamilier, men forskjellen på  gutter og menn er jo bare størrelsen på leketøyene, så jeg vil forsøke meg på ihvertfall noen poster som ligger innenfor min aksjonsradius.

 

sjojakten.no

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg tok den på Vadholmen - men har ikke rukket flere enda :)

Kuult opplegg, synes jeg. Har ikke vært på noen poster ennå, men det blir vel til at jeg tar alle 50 i løpet av sommeren, kjenner jeg meg selv rett. Jeg kommer til å trosse stiv kuling og 4 meter signifikant for å ta disse postene - jeg håper bare "Bergen Kreds" er i nærheten, og kan plukke opp en dyvåt "skattesamler" som overvurderte egen båt i jakten på "den hellige gral" :smiley:

 

 

PS. NSSR burde oppgi kartkoodinatene på skikkelig vis, ikke på desimalformen 59.xxxxxxx grader. Det er en helt meningsløs måte å oppgi koordinater på, poenget er jo at ett breddeminutt  tilsvarer 1 nautisk mil. På sjøen er det fremdeles grader, minutter og sekunder som gjelder, på land har det militære UTM-systemet overtatt. Det er mulig "moderne" kartplottere bruker 50.xxxxxx-formatet som default, men da er dat faktisk bedre å bruke UTM på sjøen også - i det systemet har ihvertfall desimalene en nytteverdi.

DS.

Redigert av fjordsvin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...