Jump to content

Finnes det Septiktømme anlegg i Kragerø?

Sjøbliss

Recommended Posts

Hei, vi sliter med tømmepumpe maculatoren vår. De virker litt og så er den helt død. Vi har landtømme muligheter og har tenkt oss til Kragerø men er avhengig av en sugetømme anlegg i nærheten. Vet noen om det finnes?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Jeg er språkrådets onde søskenbarn på Gjøvik. Jeg skal oversette innlegget ditt, slik at det blir forståelig for alle:

Hei, vi sliter med tømmepumpen på maculatoren vår. Den virker litt, så er den helt død. Vi har muligheter for landtømming, men har tenkt oss til Kragerø, og er avhengig av et sugetømme-anlegg i nærheten. Vet noen hvor det finnes ?

PS:

Ikke ment som uthenging, kun ment som veiledning til våre nye landsmenn, som har gått på kurs, men fremdeles har litt å lære mht ordeling, setningsoppbygging osv.

Redigert av fjordsvin (see edit history)

Jeg er språkrådets onde søskenbarn på Gjøvik. Jeg skal oversette innlegget ditt, slik at det blir forståelig for alle:

Hei, vi sliter med tømmepumpen på maculatoren vår. Den virker litt, så er den helt død. Vi har muligheter for landtømming, men har tenkt oss til Kragerø, og er avhengig av et sugetømme-anlegg i nærheten. Vet noen hvor det finnes ?

PS:

Ikke ment som uthenging, kun ment som veiledning til våre nye landsmenn, som har gått på kurs, men fremdeles har litt å lære mht ordeling, setningsoppbygging osv.

Hva var det her?

Dummeste jeg har sett.

Tusen takk for linken, det var bra. Vi endte opp i Tønsberg/Tjøme, her var det masse. Vinden satte en stopper for videre ferd ... samt noe skit-dårlig diesel. Lang historie og annen tråd. Godt det er tid for ankerpils!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Tusen takk for linken, det var bra. Vi endte opp i Tønsberg/Tjøme, her var det masse. Vinden satte en stopper for videre ferd ... samt noe skit-dårlig diesel. Lang historie og annen tråd. Godt det er tid for ankerpils!

Dårlig diesel ? Det er det sikkert mange som vil høre mer om !

Samme bruker har sitert flere innlegg på meg og uten å helt skjønne meningen det.

Rart at jeg ikke ble irettesatt som kebaber, jeg skriver til tider meget tungt og knotet midt sagt. :cheers:

Tungt og knotet er ingen forbrytelse. Av og til er det som for den uopplyste oppleves som tungt og knotet, helt nødvendig og presis fagterminilogi. F.eks. i jussen er det enkelte begreper som virker veldig  gammelmodige og tunge for folk flest, men som har en helt presis betydning innen fagfeltet, og derfor kan man ikke bare slutte å bruke dem. Dette er noe også lederen av språkrådet må ta innover seg.

Her på båtplassen er det normert bokmål som gjelder. Eg kunne godt skrive innlegga mine på nynorsk, men det er ikkje mange som kan lese landsmål lenger, så diverre må eg konvertere til bokmål.  I røynda tykkjer eg det er heilt greit. Det som ikke er greit, er kebabanorsk. Feil ordstilling, stavefeil, håpløs setningsoppbygging osv.  Helt OK med et fargerikt fellesskap,  men språket må bevares rent. Ellers mister vi vår identitet som vikinger og nordmenn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...