Sjøbliss Startet 9.Juli.2016 Del på Facebook Startet 9.Juli.2016 Hei, vi sliter med tømmepumpe maculatoren vår. De virker litt og så er den helt død. Vi har landtømme muligheter og har tenkt oss til Kragerø men er avhengig av en sugetømme anlegg i nærheten. Vet noen om det finnes? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
fjordsvin Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 (redigert) Jeg er språkrådets onde søskenbarn på Gjøvik. Jeg skal oversette innlegget ditt, slik at det blir forståelig for alle: Hei, vi sliter med tømmepumpen på maculatoren vår. Den virker litt, så er den helt død. Vi har muligheter for landtømming, men har tenkt oss til Kragerø, og er avhengig av et sugetømme-anlegg i nærheten. Vet noen hvor det finnes ? PS: Ikke ment som uthenging, kun ment som veiledning til våre nye landsmenn, som har gått på kurs, men fremdeles har litt å lære mht ordeling, setningsoppbygging osv. Redigert 9.Juli.2016 av fjordsvin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 9.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Sorry, litt trøtt ;) takk ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
TerjeØ Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Jeg er språkrådets onde søskenbarn på Gjøvik. Jeg skal oversette innlegget ditt, slik at det blir forståelig for alle: Hei, vi sliter med tømmepumpen på maculatoren vår. Den virker litt, så er den helt død. Vi har muligheter for landtømming, men har tenkt oss til Kragerø, og er avhengig av et sugetømme-anlegg i nærheten. Vet noen hvor det finnes ? PS: Ikke ment som uthenging, kun ment som veiledning til våre nye landsmenn, som har gått på kurs, men fremdeles har litt å lære mht ordeling, setningsoppbygging osv. Hva var det her? Dummeste jeg har sett. Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 http://www.baatwiki.no/wiki/Spesial:Kj%C3%B8r_sp%C3%B8rring/Kartoppslag?Kartoppslag%5Bkoordinat%5D=59.5305149%2C%2010.4950528&Kartoppslag%5Bdistanse%5D=500nm&Kartoppslag%5Bgjestehavn%5D=No&Kartoppslag%5Bservice%5D=septiksug&wpRunQuery=true Sitér dette innlegget Link to post
fjordsvin Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Hva var det her? Dummeste jeg har sett. Språkrøkt er viktig. Ingen kebab-norsk på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 9.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Tusen takk for linken, det var bra. Vi endte opp i Tønsberg/Tjøme, her var det masse. Vinden satte en stopper for videre ferd ... samt noe skit-dårlig diesel. Lang historie og annen tråd. Godt det er tid for ankerpils! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 9.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Forøvrig, første gang jeg har blitt beskyldt for å skrive kebabnorsk. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
TB22 Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Samme bruker har sitert flere innlegg på meg og uten å helt skjønne meningen det. Rart at jeg ikke ble irettesatt som kebaber, jeg skriver til tider meget tungt og knotet midt sagt. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Ms Fortuna Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Oversikt over tømmesteder langs kysten finner man på Www.msfortuna.no Sitér dette innlegget Link to post
fjordsvin Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Tusen takk for linken, det var bra. Vi endte opp i Tønsberg/Tjøme, her var det masse. Vinden satte en stopper for videre ferd ... samt noe skit-dårlig diesel. Lang historie og annen tråd. Godt det er tid for ankerpils! Dårlig diesel ? Det er det sikkert mange som vil høre mer om ! Sitér dette innlegget Link to post
fjordsvin Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Samme bruker har sitert flere innlegg på meg og uten å helt skjønne meningen det. Rart at jeg ikke ble irettesatt som kebaber, jeg skriver til tider meget tungt og knotet midt sagt. Tungt og knotet er ingen forbrytelse. Av og til er det som for den uopplyste oppleves som tungt og knotet, helt nødvendig og presis fagterminilogi. F.eks. i jussen er det enkelte begreper som virker veldig gammelmodige og tunge for folk flest, men som har en helt presis betydning innen fagfeltet, og derfor kan man ikke bare slutte å bruke dem. Dette er noe også lederen av språkrådet må ta innover seg. Her på båtplassen er det normert bokmål som gjelder. Eg kunne godt skrive innlegga mine på nynorsk, men det er ikkje mange som kan lese landsmål lenger, så diverre må eg konvertere til bokmål. I røynda tykkjer eg det er heilt greit. Det som ikke er greit, er kebabanorsk. Feil ordstilling, stavefeil, håpløs setningsoppbygging osv. Helt OK med et fargerikt fellesskap, men språket må bevares rent. Ellers mister vi vår identitet som vikinger og nordmenn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.