Kiiten Startet 9.Juli.2016 Del på Facebook Startet 9.Juli.2016 Har en lekkasje inn i båten, og vannet smaker salt. Tenker det da må være en lekkasje på kjøling..men klarer ikke lokalisere.. Det er ikke veldig mye, men likevel FOR mye... Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Har du hvite striper i forkant av maskinen? Lokket til sjøvannsfilteret skal strammes til for hånd, og du skal stramme som fanden for hånd. Samme på 42, 43 og 44. Symptomet på lekkasje her er hvit salt i forkant av motor og hvitt salt på dynamo. Dynamo dør forøvrig etter 30-50 timers drift (testet selv :-) hvis lekkasjen er der Mvh Windy37GM Tidligere KAD32 eier Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Chiefengineer Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Det var veldig lite info her. Er dette i spantrommet under motorene, er det i senterbrønnene, er det i noen av brønnene akter i båten du har funnet dette saltvannet? Stort sett alt av drens passerer jo gjennom maskinrom, f.eks. fra kasser på dekk/platform der det går gjennom slanger nede i teknisk rom/maskinrom før det ender i overbordutløpene. Det kan skje at en slik gjennomføring i bunnen av en kasse eller andre steder i et slikt system begynner å lekke slik at evt. overvann dreneres ned i maskinrom og ikke overbord. Det trenger ikke å ha noe med kjølekretsen til motorene å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Vist du bare får lekkasjen etter å ha kjørt, men ikke når båten ligger stille så er det nok sjøvannskjølingen ja. Se rundt sjøvannspumpen mens motoren går. Eg hadde drypplekkasje fra sjøvannspumpen på KAD32 i gamle båten. Enkelt og billig fix Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.