Jump to content

Septikproblem - hva løser opp tett treveisventil?

Bonus

Recommended Posts

Fikk ikke dratt ned i toalettet (Jabsco Quietflush) idag. Slangen fra toalettet til treveisventil var tett. Demonterte den og fikk staket opp slik at den er OK nå.

Men, treveisventilen som velger til sjø / til septiktank er tett. Krana kan opereres normalt med hendelen, men jeg får ingenting gjennom.

Er det noe kraftig fludium som kan brukes til dette?

Tenker på noe jeg kan fylle i slangen som går fra toalettet til treveisventilen.

Redigert av Bonus (see edit history)

Tette avløp i hus eller båt. Du kan prøve Mudin-avløpsåpner. Kjøpes i daglivarebutikker som COOP extra, mm.

Denne væske er tyngre enn vann og trenger derfor inn der det er tett. helles i sluk - la virke 30 min til 8 timer etterfykll med varmt vann.

I følge rørlegger er dette å foretrekke fremfor Plumbo.

• 2 år senere...

Hei, 

jeg bruker denne tråden til Bonus. Tenkte høre med dere her inne om denne tankrensen som Biltema har er anbefalt til rens av tanken ? Har tidligere benyttet meg av Eddik Essens 35%, men tenkte det kanskje et bedre å bruke noe lurium som virkelig er laget for denne oppgaven.

Noen som har forsøkt denne ?:

https://www.biltema.no/batutstyr/vvs/toaletter/toalettrengjoring/rengjoring-for-avfallstank-2000034584

septik.jpg

septik2.png

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...