Bonus Startet 10.Juli.2016 Del på Facebook Startet 10.Juli.2016 (redigert) Fikk ikke dratt ned i toalettet (Jabsco Quietflush) idag. Slangen fra toalettet til treveisventil var tett. Demonterte den og fikk staket opp slik at den er OK nå. Men, treveisventilen som velger til sjø / til septiktank er tett. Krana kan opereres normalt med hendelen, men jeg får ingenting gjennom. Er det noe kraftig fludium som kan brukes til dette? Tenker på noe jeg kan fylle i slangen som går fra toalettet til treveisventilen. Redigert 10.Juli.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Har opplevd at kuleventiler kan åpnes stenges(hendelen går greit) men kula står fast. Du bør nok prøve å finne ut om kula går rundt ikke bare hendelen. Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Hei. Vært gjennom samme jobben iår. Tre skruer som demonteres, så kan du dele boksen. Litt grisejobb, men utrolig mye urinstein inne i ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Det finnes septikkrens som helles opp i sammen med varmt vann. Vet ikke om det løser problemet, men kan prøves. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Bonus Svart 10.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Har fått åpnet opp brukbart nå. (går rimelig greit gjennom både til sjø og til septiktank). Har helt på septikrens som nå står og godgjør seg i treveisventilen. Pumper ut det og skyller med ferskvann om en stund .. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Bra Bonus. Vi dro over til Sverige. Lite sjø, men møtte et skikkelig regnvær. God ferie videre. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Otto R Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Tette avløp i hus eller båt. Du kan prøve Mudin-avløpsåpner. Kjøpes i daglivarebutikker som COOP extra, mm. Denne væske er tyngre enn vann og trenger derfor inn der det er tett. helles i sluk - la virke 30 min til 8 timer etterfykll med varmt vann. I følge rørlegger er dette å foretrekke fremfor Plumbo. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Mai.2019 Del på Facebook Svart 23.Mai.2019 (redigert) Hei, jeg bruker denne tråden til Bonus. Tenkte høre med dere her inne om denne tankrensen som Biltema har er anbefalt til rens av tanken ? Har tidligere benyttet meg av Eddik Essens 35%, men tenkte det kanskje et bedre å bruke noe lurium som virkelig er laget for denne oppgaven. Noen som har forsøkt denne ?: https://www.biltema.no/batutstyr/vvs/toaletter/toalettrengjoring/rengjoring-for-avfallstank-2000034584 Redigert 23.Mai.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.