Lido23 Startet 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2016 Jeg har en Lido 23. På fredag var jeg på tur da motoren stoppet for meg. Rett før den stoppet hørte jeg litt klakkelyder i motoren også døde den etterhvert ut. Jeg prøvde da å tappe ut vann av vannutskiller. Her kom det en del vann ut. Luftet systemet og båten startet en stund, men døde så igjen. Har nå byttet dieselfilter og luftet mye og vel, men den vil fortsatt ikke starte. Har prøvd med startgass også. Noen som har noen ideer eller forslag for hva jeg kan gjøre nå? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Luftet på : forfilter, filter, begge dyser? Og det kommer kunn diesel og ikke luft bobler? Kompresjonen er grei? Om alt det er ok og den fortsatt ikke starter, så ville jeg sjekket dysene. Åpner de på rett trykk, og har de en god forstøvning! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Lido23 Svart 10.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Ja luftet på forfilter og begge dyser. Ingen lufting på filter bortsett fra dyser tror jeg? Hvordan finner jeg ut om dysene åpner på rett trykk? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Da må du enten ha utstyr til det, eller ta med dysene til et verksted som har ytstyret. Åpningstrykket er, så vidt jeg husker ca -190-210bar. Så du må montere dysene til en pumpe som gir tilstrekkelig trykk, og der det er et manometer som viser trykket på dysen, slik at du ser hvilket trykk som oppnås før dysen åpner. Du vil da og kunne se om dysen forstøver fint! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Lido23 Svart 10.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Ok takk. Men hva med dieselpumpen. Kan det være noe galt med den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.