Jump to content

1996 Mercury 40 hk 2-takt vannlekkasje?

Erlend H

Recommended Posts

Har problemer med å starte motor, må kinne veldig mange ganger. Kommer seg for hvert forsøk og starter til slutt, men da kommer det vann ut av hullet øverst på bildet (sitter på babord side, bakerst på motor på siden nedenfor øverste tennplugg).

Hullet er ca 5mm og vannstrålen øker dersom jeg gir gass. Ved tomgang pipler det såvidt.

Noen som har erfaring med lignende eller vet hva dette kan være?

Forslag mottas med takk :)

bilde

Hei!

Det betyr at pakningen er dårlig og må byttes. Er et innebygd "varsel". Jeg byttet min termostat samt pakninger pga det samme. Gamle pakningen var heeelt ferdig.

Å skru noe for å tette er litt juks, utsetter bare faktumet at pakningen må byttes. :)

EDIT: Pakning er feil, sitter en gummipakning innenfor pakningen som skal tette igjen lokket til blokk. Bare for å oppklare.

Redigert av Christian.T (see edit history)

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Oppe på termostaten?

Når jeg åpnet opp min termostat var det en gummipakning rundt selve termostaten. Den var lekk som gjorde at vann kom seg forbi og igjennom en kanal der ut til intet. (Hullet uten gjenger). 

Når jeg fikk en ny pakning til termostaten og alt annet der så stoppet det å komme vann ut. Da er det montert ifølge boken også.

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...