Draco20DC Startet 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2016 Prøver meg her. Har en 60 yamaha fra 94 uten choke. Så vidt jeg har forstått skal motor styre blandingen selv ved kaldstart. Dette fungerer dårlig. Jeg må bruke en liten rød bryter mellom oljetank og luftfilter for å starte. Dette er jo klønete da jeg må av med lokket hver gang den skal startes kald. Forgasserne skal være renset og stilt tilbake slik de var opprinnelig i følge forrige eier, men det betyr jo ikke at det er riktig. Har ikke hatt av gassere for inspeksjon. Tenkte å høre her først. Det sitter en "electrothermal valve" på den midterste gasseren, men den har såvidt jeg har forstått ikke noe med kaldstart å gjøre. Kontrollboksen har en nøkkel man kan dytte inn for "choke" men den fungerer vel ikke om motor ikke har choke? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 den røde kranen er nok en primer. Den er i stedetfor choke. Ikke helt sikker på virkemåten / automatikken der siden mine motorer har hatt choke. Kommer det noe klikkelyd fra motor om du trykker inn nøkkelen? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Draco20DC Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 (redigert) Ingen lyd og ingen effekt.. Primeren er manuell. Ikke koblet til noe strøm såvidt jeg kan bedømme og den er vel ment som en nødløsning også. Redigert 11.Juli.2016 av Draco20DC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Den røde vinkelen på primeren kan vris i 3 stillinger . auto, av og på. Husker ikke hvilken vei som er auto, men mener det står preget på primeren. Ellers kan du sikkert prøve deg frem.. Sitér dette innlegget Link to post
Draco20DC Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Den har ganske riktig 3 stillinger. Closed, som er rett ned, emergency som er i midten og normal som er rett opp. Den har stått på normal, og nå har jeg satt den til closed. Tror det er riktig. Eller hva? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 vil tippe normal er riktig for at automagien skal funke Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Draco20DC Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Var det jeg også tenkte først, men siden det ikke fungerer så kan jeg teste closed..? Tror den øverste het normal..? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 står litt om det på side 107 og 109 i denne manualenhttp://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/1998/lit-18626-02-90_603.pdfDen skal stå på open når du starter og på close når motor går. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Draco20DC Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 står litt om det på side 107 og 109 i denne manualen http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/1998/lit-18626-02-90_603.pdf Den skal stå på open når du starter og på close når motor går. Da funker den ikke. Og den bryteren skal bare brukes i nødstilfeller...? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 nød betyr vel i denne sammenhengen at automatikken ikke virker.Jeg aner ikke hvordan dette fungerer ellers. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.