Vår Sommer Ro Startet 11.Juli.2016 Del på Facebook Startet 11.Juli.2016 Det er ein interessant problemsituasjon,- Ved test av min nye VHF så hører Rogaland Radio mitt kall på Kanal 16, men eg høyrer bare eit svakt klikk når dei svarer. Det samme skjedde når eg prøvde mot et skip som passerte lokalt. Prøver eg derimot det samme på Kanal 7 så er stemme/kall klokkeklart i begge retninger. Er det noken her som har vært borti noko liknande? Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Banalt spørm, men du har testa/justert squelch? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Vår Sommer Ro Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Ja, har her gjort samme justering på både Kanal 7 og Kanal 16, så der skal forholdet være likt. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Har vært borti lignende problem. Da var det faktisk dårlig kontakt i antenneledningen. Det holder at 1 tråd fra mantelen subber kjernen, eller litt irr. Har også hendt at folk har satt den til US modus under installasjon, men jeg er ikke sikker på hvilke problemer det skaper. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Benji Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Har vært borti lignende problem. Da var det faktisk dårlig kontakt i antenneledningen. Det holder at 1 tråd fra mantelen subber kjernen, eller litt irr. Har også hendt at folk har satt den til US modus under installasjon, men jeg er ikke sikker på hvilke problemer det skaper. /Chaos Antenne er ett veldig godt sted å begynne å sjekke - koblingene. Den er ikke satt til US modus - men mange som klarer det også, så ett fornuftig forslag - settes radioen til US modus så hadde han ikke hørt Rogaland på kanal 07. I US - CA så endres frekvensene på kanalene. Altså kanal 07 på internasjonal, har ikke samme frekvens som 07 har i US eller CA modus, Vi har noen slike vært år som ikke oppnår kontakt. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lars H. Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Men k16 er den samme, US eller internasjonalt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Benji Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Men k16 er den samme, US eller internasjonalt. Japp - burde ha skrevet det Lars. 16 og 70 er like. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lars H. Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 For de som er interessert, så har jeg laget en oversikt over internasjonale (Norske) kanaler og deres bruk her, og tilsvarende for US kanaler her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 For de som er interessert, så har jeg laget en oversikt over internasjonale (Norske) kanaler og deres bruk her, og tilsvarende for US kanaler her. Veldig bra Lars, skrevet ut og lagt sirlig til båtens mappe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.