Jump to content

Drømmebåten fins den? (2 lugarer, 5 faste sengeplasser, maks 400k)

okeido

Recommended Posts

Har begynt å få samboer på gli om ny brukt båt.men har noen kriterier pris helst ikke over 400k lett å gå rundt, 5 faste sengeplasser hvertfall 2 lugarer.lukket båt med stor sofa nærheten av styreposisjon slik at kapteinen ikke blir ensom,god plass og enkel tilgang til motor da jeg er kontrollfrik på den delen.plass til flere solcellepanel og flybridge hadde vært fint.Drev vil jeg heller ikke ha og gjerne litt kjøl for beskyttelse av propell. Helst 1 motor.og mest mulig vedlikeholdsfri.

Fin båt det .. Hvordan er forbruket?vet om du har samme motoriserte da men?

Med 320hk burde den gå meir en 11knop, så eg stusser litt på det. Men eg trur oppgitt fart er feil på denne.

Vår Osvik har 340hk yanmar og marsjer 14-16 med 40-50 l/timen. Har sett 20tallet på gps'en på max. Stort sett alle har forskjellige maskiner.

Forskjellige Osvik i størrelser 33 til 36 fot er oppgitt med: 286hk og 18knop, 225hk og 18knop, 200hk og 15knop, 300hk og 16knop, 280hk og 16knop, 230hk og 15knop, 270hk og 19 knop, 250hk og 14knop,

Yanmar 6LYA-STP 340hk

• 3 uker senere...

Løfter denne tråden litt igjen prøve å begrense oss til ca 34 fot så den får plass i båt havnen. Og begynner å finne båter som viksund 925 og barracuda1000 men vil fortsatt ha fast aksling og stor singel industri motor.vi er innimellom 5 på tur og må ha litt plass.er det andre båt typer som burde sjekkes ut?vet det blir kompromisser men vil helst lande på en brukenes båt.

• 2 uker senere...

Da har vi vært på første visning på en barracuda 1000 med peninsolar diesel,nyoverhala 2008 modell som bare hadde gått 95 timer.kjenner jeg er veldig skeptisk til den motoren.er vel mange grunner til 8 år gammel motor er overhalet men redd det vil gjenta seg etter 5 - 6 år. var med fast aksel og vinkelgir. noen erfaringer og fallgruver ved denne kombinasjonen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...