Hebbe Startet 12.Juli.2016 Del på Facebook Startet 12.Juli.2016 NRK`s sommersatsning "Skibladner minutt for minutt" og Sommeråpent starter i dag. Regner med at mange båter kommer til å følge den Hvite Svane på sin ferd rundt omkring på Mjøsa. https://www.nrk.no/video/PS*f3609 Har selv tatt opp båten og transportert den fra Skjebergkilen og opp til Mjøsa. Har leid meg båtplass for noen dager for å være med på deler av ferden. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Ida Marie III Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 50 nm, blir vel et kort sommeråpent program det ... Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 (redigert) Jeg tenker det har vært stor suksess, på Hedmarksiden har vi hatt 5000 oppmøtte på Atlungstad brenneri, med stort slør av båter, og med en finale i går med 15000 oppmøtte ved ankomst Hamar, og hundrevis av båter. Nydelige dager! Redigert 16.Juli.2016 av Tormodnt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 Svært imponert over at det kan være so mange, ogso store båtar, på den vesle pøysa. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 nææ ser inge store eg. Men såg derimot en båt fra Redningsselskapet. Er det for anledningen eller r der stasjonert en Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 Redningsselskapet har båt fast stasjonert der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tormodnt Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 Redningsskøyta er fast på Mjøsa ja, i tillegg så har rødekors 2 mindre mob båter. Jeg kjenner bare til Hamar, Brumunddal, Kapp og Gjøvik, og her er flere rundt 48 fot, så om det ikke er havet så er det nå greit stort det også. Ser faktisk flere store cabin cruiser her enn jeg ser i Måløy der jeg er halve året (Sogn og Fjordane) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 hmm har sett på siste timen nå og joda var jaggu en del store. Rare greier Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 165 fot, 606 hk og 14 knop. Hva visste svenskene for 160 år siden som ingen ser ut til å vite idag? Skibladner er i tillegg et uvanlig vakkert skip. Det hører kanskje sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 50 nm, blir vel et kort sommeråpent program det ... Nå skulle jeg nesten ønsket at Mjøsa var 1000 nm. Nrk leverer. Norske artister, norsk natur, båtliv, entusiastisk lokalbefolkning og ikke minst en herlig dialekt uten fjollete engelske ord. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 Nå skulle jeg nesten ønsket at Mjøsa var 1000 nm. Nrk leverer. Norske artister, norsk natur, båtliv, entusiastisk lokalbefolkning og ikke minst en herlig dialekt uten fjollete engelske ord. Sant nok, men det er og blir et ønske..... Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 Du mener der ikke er realistisk å utvide Mjøsa? Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 På Gjøvik har vi blommer i gata og muskelbåter på 50 fot og cruisere på 60. Å tæll å mæ 50 Seilbåter i Havna. I dag møtte 19000 opp for å ta i mot Skibladner,og det var Ca 600 båter som fulgte den inn til Gjøvik. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 16.Juli.2016 Del på Facebook Svart 16.Juli.2016 Helt rått. Je har itte sett makan... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Du mener der ikke er realistisk å utvide Mjøsa? Du er nok inne på noe der... Men skulle ønske den var lengre, nå skal de vel sende resten av sommeråpent fra Oslo... Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Fulgte Skibladner i går, en veldig hyggelig opplevelse. Har aldri sett så mange båter på Mjøsa ute på samme tid. Tok med båten hjem, så nå skal den tilbake til Skjebergkilen. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Lady B Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 165 fot, 606 hk og 14 knop. Hva visste svenskene for 160 år siden som ingen ser ut til å vite idag? Skibladner er i tillegg et uvanlig vakkert skip. Det hører kanskje sammen. Tanken slo meg plutselig: Det er vel egentlig bare en motorisert robåt...? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 165 fot, 606 hk og 14 knop. Hva visste svenskene for 160 år siden som ingen ser ut til å vite idag? Skibladner er i tillegg et uvanlig vakkert skip. Det hører kanskje sammen. De viste det sikkert mange viste, at bredden i forhold til vannlinjen på et fartøy, har alt å si for farten...skroget er jo som en kajakk... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.