Jump to content

Skibladner minutt for minutt

Hebbe

Recommended Posts

NRK`s sommersatsning "Skibladner minutt for minutt" og Sommeråpent starter i dag.

Regner med at mange båter kommer til å følge den Hvite Svane på sin ferd rundt omkring på Mjøsa.

https://www.nrk.no/video/PS*f3609

Har selv tatt opp båten og transportert den fra Skjebergkilen og opp til Mjøsa. Har leid meg båtplass for noen dager for å være med på deler av ferden. 

Båten har sin faste plass i hagen.......

Redningsskøyta er fast på Mjøsa ja, i tillegg så har rødekors 2 mindre mob båter. Jeg kjenner bare til Hamar, Brumunddal, Kapp og Gjøvik, og her er flere rundt 48 fot, så om det ikke er havet så er det nå greit stort det også. Ser faktisk flere store cabin cruiser her enn jeg ser i Måløy der jeg er halve året (Sogn og Fjordane)

165 fot, 606 hk og 14 knop.

Hva visste svenskene for 160 år siden som ingen ser ut til å vite idag?

Skibladner er i tillegg et uvanlig vakkert skip.

Det hører kanskje sammen.

De viste det sikkert mange viste, at bredden i forhold til vannlinjen på et fartøy, har alt å si for farten...skroget er jo som en kajakk...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...