GeirFrode Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Når noen påpeker konkrete situasjoner eller handlinger har det ofte en tendens til å bli avfeid eller latterliggjort på en usaklig måte. Etter min mening en ubehøvlet hersketeknikk som skremmer vedkomne bort fra tråden, og diskusjonen er snudd til sjikanering. Der traff du spikeren på hodet, Komodo. Det blir bare mere og mere av denslags. Dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 (redigert) Når noen påpeker konkrete situasjoner eller handlinger har det ofte en tendens til å bli avfeid eller latterliggjort på en usaklig måte. Etter min mening en ubehøvlet hersketeknikk som skremmer vedkomne bort fra tråden, og diskusjonen er snudd til sjikanering. Det er dessverre veldig lett for at sånt skjer når man kan "gjemme seg" bak et vilkårlig brukernavn. Merker det på diverse andre forum også. Et annet forum jeg deltar i (video/film forum), har en helt annen policy, og sjikanering/drittslenging er totalt fraværende. Her tvinges man til å registrere seg med fullt navn, samt at moderatorene er knallharde og slår brutalt ned på all form for sjikane. Fungerer utmerket, og alt foregår veldig saklig. Redigert 13.Juli.2016 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Det er dessverre veldig lett for at sånt skjer når man kan "gjemme seg" bak et vilkårlig brukernavn. Merker det på diverse andre forum også. Et annet forum jeg deltar i (video/film forum), har en helt annen policy, og sjikanering/drittslenging er totalt fraværende. Her tvinges man til å registrere seg med fullt navn, samt at moderatorene er knallharde og slår brutalt ned på all form for sjikane. Fungerer utmerket, og alt foregår veldig saklig. Vel, på Facebook er jo de fleste registrert under eget navn, og det er adskillig mer drittkasting på Båtfolk på Facebook enn det er her på Baatplassen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Trond123 Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Sant nok, men i den gruppen på facebook har vel også moderatorene/admin sagt at det tolereres ganske mye også. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 (redigert) Godt skrevet TICORA Melder meg inn i klubben Har også stusset på dette som du påpeker: Når noen påpeker konkrete situasjoner eller handlinger har det ofte en tendens til å bli avfeid eller latterliggjort på en usaklig måte. Etter min mening en ubehøvlet hersketeknikk som skremmer vedkomne bort fra tråden, og diskusjonen er snudd til sjikanering. når noen generaliserer etter en enkelt hendelse og konkluderer med at alle seilbåter (eller motorbåter for den saks skyld) manøvrerer som gale kyr hele tiden syns jeg tvert imot det er helt på sin plass å avfeie påstanden. har ikke møtt et eneste fehode så langt i ferien. virkeligheten er en helt annen enn enkelte forsøker å fremstille det her. de aller, aller fleste manøvrerer uten å skape problemer for noen som helst, og er både hjelpsomme og hyggelige. Redigert 13.Juli.2016 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Bifalles. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Plages over hodet ikke av noen av problemene tråstarter prater om her.. På Trøndelagskysten kan man stort sett ferdes uten at man støter på slikt! Her er det plass nok til oss alle enten vi vil kjøre saktegående båter eller båter med høy fart! Noen pinnebåter er det også uten at dem utgjør noe problem! Opplever alle folk på sjøen som blide trivelige og behjelpelige her hvor jeg ferdes, Nord møre og sør trøndelag! det uansett farkost. Noen kjører jo med fenderne ute og har lite styr på tau og knuter samt litt skralt med kunskap om navigasjon, men alt kan læres. Selv har jeg tjenestegjort i marinen og vært optatt av sjømanskap og maritimhistorie siden jeg som liten starta med en Rana trebåt og suzuki 4HK! God sommer! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
aileenll Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 1. Respekter lover og regler så lang det er mulig. Spesielt alle som omhandler andres sikkerhet enn din! 2. Ta hensyn uansett om du har retten på din side. 3. Overhold havneregler. 4. Vis hensyn! 5. Vær høflig 6. Vær hjelpsom Da får vi alle en fin sommer! Og ikke bli sur om noen gjør deg oppmerksom på at du bryter lokale lovfer/regler. Det er forståelig at en ikke setter seg inn i alle de lokale havneforskriftene. Men om noen gjør en oppmerksom på disse så vær taknemlig! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Pequod Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 (redigert) Kan ikke noe annet enn å si meg 100% enig i trådstarters innlegg. Og nytt medlem i fanklubben! :-) Jeg opplever også at båtfolk stort sett er hyggelige og hjelpsomme og tar hensyn, men opplever også det motsatte. På langturer hvor jeg har vært underveis minst et par dager har jeg vel omtrent alltid støtt på noen som ikke tar hensyn - om det er av arroganse eller manglende forståelse skal jeg ikke spekulere i! Men jeg har også opplevd mange timer på sjøen både innerst og ytterst i Oslofjorden med bare positive opplevelser, båter som tar hensyn og båtfolk - i både motor- og seilbåter - som smiler og vinker tilbake når vi passerer hverandre såpass nært at jeg føler det naturlig å vinke. Jeg har til og med opplevd en seilbåtmann hoppe ut av båten for å ta meg imot når jeg kom sigende til brygga - og det før han kan ha sett at jeg sto der i shorts og protese! Redigert 14.Juli.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kenneth 81 Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 I bunn og grunn er det litt det samme på fjorden som på motorveien på vei til jobb. Man legger ikke merke til de 99% som faktisk er relativt fornuftige og oppegående. Det er den siste 1% med folk som enten gir faen eller ikke vet hva de driver på med man legger merke til og som drar ned helhetsinntrykket... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Mouche Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 I bunn og grunn er det litt det samme på fjorden som på motorveien på vei til jobb. Man legger ikke merke til de 99% som faktisk er relativt fornuftige og oppegående. Det er den siste 1% med folk som enten gir faen eller ikke vet hva de driver på med man legger merke til og som drar ned helhetsinntrykket... +1 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Artekno Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Mye av forklaringen er at det er mer penger i omløp, og det å starte som fersking på 40 fot med 2x330 hk kombinert med, for noen, litt stort ego, gir seg noen synlige utslag. Har selv vært gjest ombord i en slik stor nybegynnerbåt, og måtte etterhvert kakke skipper på skuldra og be han titte litt bak seg også. Det hadde han ikke tenkt på en gang, i halvannen sesong på sjøen. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Komodo Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Plages over hodet ikke av noen av problemene tråstarter prater om her.. På Trøndelagskysten kan man stort sett ferdes uten at man støter på slikt! Her er det plass nok til oss alle ..... ..... Selv har jeg tjenestegjort i marinen og vært optatt av sjømanskap og maritimhistorie siden jeg ...... Det er jo akkurat det trådstarter påpeker. Fint at du ikke merker noe til den negative utviklingen trådstarter har sett, og de aller fleste oppfører seg jo bra på sjøen. Men når noen her inne påpeker uheldig oppførsel og eposoder der vurderinger og dømmekraft kan diskuteres blir de ofte bare avfeid med argumentene du har her. Ref: MEN ser at alle som påpeker dette og ber folk på en hyggelig eller humoristisk måte ta mer hensyn eller etterleve de regler som finnes blir sablet ned på dette forumet: "Ikke rart det er krig i verden" "plager ikke meg så da er det greit uansett om det plager andre" "Teite seilbåter" "Teite motorbåtfolk" "pass på deg sjæl, jeg gjør som jeg vil" Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
glalaks Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Plages over hodet ikke av noen av problemene tråstarter prater om her.. På Trøndelagskysten kan man stort sett ferdes uten at man støter på slikt! Her er det plass nok til oss alle enten vi vil kjøre saktegående båter eller båter med høy fart! Noen pinnebåter er det også uten at dem utgjør noe problem! Opplever alle folk på sjøen som blide trivelige og behjelpelige her hvor jeg ferdes, Nord møre og sør trøndelag! det uansett farkost. Noen kjører jo med fenderne ute og har lite styr på tau og knuter samt litt skralt med kunskap om navigasjon, men alt kan læres. Selv har jeg tjenestegjort i marinen og vært optatt av sjømanskap og maritimhistorie siden jeg som liten starta med en Rana trebåt og suzuki 4HK! God sommer! Etter et par sommere på sørlandskysten nå har jeg skjønt at det ikke kan sammenlignes med Trøndelag, hvor man er heldige om man faktisk møter en båt. Her kjører de faktisk i kø, og jeg har sett flere båter som har det merkelig travelt gjennom trange sund. Og jeg har ikke engang vært ute på sjøen? Senest i går kjørte jeg over en bro ved et smalt sund hvor to seilbåter kjørte etter hverandre, og en motorbåt kjørte i 8-9 knop med svære hekkbølger som følger av det. Skjønner jo at noen kan bli litt irritert. Nå kan det jo hende at seilbåtene har holdt lav fart uten å slippe båten bak forbi, men det vet jeg lite om. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kjetil1 Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Sitter og ser på god kandidat i "Talenløsiaden". En kar ca 50 år i Bavaria 420 Virtesse som har lagt seg på servicekai/drivstoffkai og griller på badeplattformen, mens andre båter ligger og sirkler og venter på plass. Egoisme på høyt plan... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Pequod Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Sitter og ser på god kandidat i "Talenløsiaden". En kar ca 50 år i Bavaria 420 Virtesse som har lagt seg på servicekai/drivstoffkai og griller på badeplattformen, mens andre båter ligger og sirkler og venter på plass. Egoisme på høyt plan... Dette får meg til å tenke på en opplevelse fra i fjor, riktignok ikke av den grad du nevner. Skulle fylle diesel et sted i Oslofjorden som jeg hyppig frekventerer, og det lå en større båt og fylte når jeg ankom. La meg til å vente på en brygge som tydelig er merket med "Ventebrygge" slik at det skulle være åpenlyst at vi skulle fylle diesel. Båten hans var ganske stor, stor nok til at han åpnet en slags luke bak for å få fram vannscooteren som var parkert der. Og mens han fylte og sto og pratet på kaia med noen andre, så kjørte ungene hans rundt i mellom bryggene i marinaen med vannscooteren - selvsagt uten vest. Det tok vel ytterligere 20 minutter før han var ferdig med å tanke. Og da kommer det som jeg virkelig ble irritert over, og det var at han fortsatte å stå på kaia og prate, enda han måtte være fullt klar over at vi lå der og ventet. Det tok vel nærmere 20-25 minutter før han vinket til seg vannscootersønnen og begynte å gjøre seg klar til avgang... Vi ventet til sammen over en time på å få fylt opp 40-liters tanken... At han bryter loven med vannscooterkjøringen er så sin sak, men den arrogansen han viste med å stå å prate etter at han var ferdig med fyllingen var det verste! Og det var ikke plass for meg til å legge meg foran eller bak ham heller, han tok opp hele plassen på dieselbrygga. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.