Jump to content

Pusse opp fevik 21 div spørsmål.


terjekv

Recommended Posts

Hei. 19 år gammel og har nettopp kjøpt meg en Fevik 21. Var veldig mye fukt grunnet lekasje fra vinduer så har revet alt interior i "lugaren" for å montere nytt. 
 

Har lest litt rundt her å funnet ut mye, men forsatt en del ting jeg lurer på.

Det jeg lurer på er:

 

  • Akkuratt nå så har jeg bare en ventilator som suger inn luft. Har lest at det er lurt å ha en som suger inn og en som suger ut, men da må jeg jo lage en ventilator til. Burde jeg gjøre dette.

 

  • Jeg skal bruke de gamle malene og sette opp 9 mm kryssfiner plater som jeg skal male kvite og lakke. Er det noe jeg burde vite før jeg monterer desse opp, f.eks fukt problem og div? Jeg skal seffølgelig tette alle vinduene før jeg begynner å montere nytt interoir. Har kjøpt tec7 samt aceton for dette.

 

  • Der jeg ikke har finêr plater skal jeg dekke til med å pusse ned og male direkte på plasten i båten. Har hørt at da må en bruke "Top Coat", må en bruke denne type maling eller kan en bruke noe annet og oppnå ett godt resultat. Også, hvilken kvit-maling og lakk burde jeg bruke på finer platene? (Helst billigest mulig)

 

  • Har også nettopp lagt kalasjen i grønnsåpe etter jeg har lest litt inne på forumet her. Har også kjøpt "Herdins Imprenex" imprigninering, er denne til å anbefale?

 

  • Kommer også til å kjøpe gardiner eller rullegardin (Vil egentlig helst ha rullegardin da det holder mest sollys ute. Det jeg lurer på er om noen vet hvor man kan få tak i dette? (Opphenget og selve gardinen/rullegardinen?

 

  • Har to batterier nå, men begge er koblet sammen istedenfor at ett er forbruk og det andre er til start. Har en bryter som gjør at jeg kan velge mellom 1,2 eller begge. Ønsker at begge skal lades opp av dynamo. Kan en del amatør elektro fra før, men trenger litt veiledning for å komme igang. 

 

Har sjekket litt rundtom finn.no hvordan andre har det og oppusset sine båter, så vet noen lunde hvordan jeg vil ha det, men ALLE tips er kjekke!

Redigert av terjekv (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skill ladingen til de to batteriene med et voltsensitivt rele, f.eks BEP eller Biltema sitt. En hovedbrytert til forbruk og en til start, så kjører du alt helt separat. Og ladingen steller seg selv.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...