arosnes Startet 13.Juli.2016 Del på Facebook Startet 13.Juli.2016 Jeg var hos Seatronic og kjøpte Nordeca båtsportkart i plastlomme for kysten sør for Porsgrunn. Har fra før ytre oslofjord og har hatt mye glede av det. Men til min skuffelse har de nå tatt bort alle symboler for gjestehavn og drivstoffanlegg, og akkurat dette var jo en av de tingene jeg satte størst pris på . Prisen var fremdeles 500 kroner for noen papirark og en plastlomme, hvorav 3 av 12 ark er unytttig reklame for Redningselskapet og Nordeca. Bildet viser det gamle kartet. På det nye står det ingenting om gjestehavner og båthavner. Sitér dette innlegget Link to post
H80 Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Papirkart gikk av moten rundt 2010. Ingen fornuftige mennesker bruker papirkart for å finne oppdatert informasjon om gjestehavner. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 (redigert) Papirkart gikk av moten rundt 2010. Ingen fornuftige mennesker bruker papirkart for å finne oppdatert informasjon om gjestehavner.Enig med deg i at papirkart nok ikke er det beste stedet å lete etter info om gjestehavner, men å påstå at papirkart er unødvendig / "gikk av moten" er med respekt å melde tullete å påstå! Jeg har aldri brydd meg om mote, så jeg velger å fortsette slik og har derfor papirkart om bord, de ble sist benyttet på båtferien til Sverige, og er veldig lurt å ha når teknikken svikter - noe jeg også har opplevd. Med øynene med seg, og papirkart som backup i tillegg til kart på skjerm, så er man godt utstyrt. Det var nettopp øynene som sørget for at jeg ikke gikk på grunn for noen uker siden, ettersom både papirkart og skjermkart viste feil dybde! Redigert 14.Juli.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kaptein Rolf Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 (redigert) Har nettopp kjøpt meg samme serie i dag i Stavern. Var fornøyd med dem. Men ser poenget ditt. Jeg sender en mail inn til dem om det. De svære arkene med reklame kunne hatt litt mere triviell info som , gjestehavner, uthavner og bunkring. Ingen tilbakemeldinger så blir det ikke forbedringer. Vi har på vestlandet gått inn på steder merket i papirkart og blitt både gledet og skuffet. I tillegg til årets utgave av Gjestehavner og Uthavner fra Båtmagasinet har jeg med 2008 utgaven fra RS om gjestehavner, mye god info der selv om noe er utdatert. Kartposisjoner fungerer år etter år, selv på papir.?. Best kanskje info om hvor du legger til i gjestehavna, for det får du ikke info om på internetten ? Redigert 14.Juli.2016 av Kaptein Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Har dere prøvd egenkomponerte kart på Tyvek plast? http://www.kartverket.no/Kart/Sjokart/Sjokart-pa-papir/ Båtsportkart i plastlomme blir boss i forhold, hilsen en som ikke har tak over hodet Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.