Jump to content

Hente saga 29 i Bergen, hva må ses på vei nedover?

Bernt

Recommended Posts

Om du går nyleia nedover vest for Stord hadde jeg vurdert å ta Røyksundkanalen, kuleseidkanalen, Espevær og kanskje Utsira om været er bra :-)

Om man følger land nedover fra Egersund kan det være artig og stikke en tur inn i Sirafjorden og kjenne på strømmen i innløpet (gøy om kraftverket slipper ut mye vann) og gå innsiden av Hidra før du runder Lista.

Kirkehamn på Hidra, Farsund og indre lei til Korshavn synes jeg også er koselige steder.

Alternativt la bjørn (Løvjomås) hente båten og nyt bildene på hentetråden, hehe

Gratulerer med ny båt og god tur hjemover:-)

Mvh. SAP

Mye gøyere å ta de bildene selv vet du Sap. Det er både du og jeg enige i.. så Bernt kan kose seg på tur. Med bilder og live mAis.

Jeg vil jo og anbefale deg å se på den hentetråd som jeg og Laluna hadde. Da var vi innom mange vakre steder fra Farsund og nordover.. egentlig så har jo Sap og noen vakre bilder derfra. ?

Endelig ble det Bobåt

Hei!

Jeg hentet båt fra Sotra og hjem til Drøbak i påsken.

Vi tok turen på tre dagsetapper.

Første etappe: Sotra - Egersund.

Andre etappe: Egersund - Risør.

Tredje etappe: Risør - Drøbak.

Fin tur!  Gikk for det meste utaskjærs, men tok et par avstikkere, bl.a Blindleia og Kreppa.

Dieselprisene varierte en del:

Storebø i Austervoll:  7,90 / liter

Egersund:  8,80 / liter

Risør:  12,95 / liter !!!

Ønsker deg en fin tur!

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...