Jump to content

Hvordan stoppe lekkasje fra dieselpumpe på Ford 2704


dante

Recommended Posts

Da har han sikkert trekt til over moment og så når han løsnet  mutteren til dyserøret så ha 9D512 fulgt med.

Prøv å løsne mutteren  (dyserøret) til 9D512,  løsne 9D510  og  og trekk til 9D512, låse  med  9D510  og trekk fast  mutteren på dyserøret igjen,  det burde hjelpe eller så er en  mekaniker neste skritt.

 

http://www.verkstedutstyr.no/

https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=imgres&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiyiJKDsPLNAhXsIJoKHZ6nAJEQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.verkstedutstyr.no%2F72%2FSpesialverktoy.aspx%3Fpage%3D3&psig=AFQjCNFA5Nev4SjHKpctxzN8ua665RqTQg&ust=1468565789084640

 

PS. Lufter en på på HT pumpen  er det bare 10 sek ekstra på starteren  før den starter, så slipper en å skru i stykker noe. 

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post

Det skal brukes piper som er beregnet til å trekke fast toppstykket (9d512)på disse dieselpumpene. De har splin innvendig, kan fåes kjøpt hos dieselpumpeverksted, eller kanskje du får låne hos et verksted som reparerer dieselpumper i nærheten av deg. Alternativt bruke en dysemutter. Jeg mener å huske at tiltrekkingsmomentet er 40Nm.

Veldig viktig å trekke til låseanordningen som Roger-jo skriver.

Vær oppmerksom på at pakningen under toppstykket kan være gåen. Følg nøye med der etter at du har trekt til og fått start.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...