Jump to content

Hvor kjøpe "universalnøkkel" til bensinlokk

kristioi

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en brukt båt som har et bensinlokk med to hull på toppen. Lokket kan åpnes ved å stikke en tang ned i hullene og vri rundt, men kan f eks ikke åpnes direkte med hendene.

Jeg mener å ha sett at det finnes en slags plastnøkkel til dette som egentlig bare består av to pinner som passer til hullene, men jeg aner ikke hva det heter og hvor jeg kan få kjøpt det. Har søkt litt rundt på nettet og vært i et par butikker, men ikke sett det.

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt dette?

Var innom ganske godt utstyrt båtbutikk, de hadde ikke, men foreslo justerbar nøkkel til vinkelsliperskiver. Høres ut som en god ide, har ikke sjekka hulldim. enda, tror det går. Om noen vet om butikk som selger vanlige std. nøkler er jeg takknemlig for tips, hadde den i baklomma og neimen om den fløt, var ganske lang. Senter - pigg er 30 mm.

Justerbar nøkkel til vinkelsliper får du på Biltema, men den er ikke akkurat elegant og hendig å ha hengende på nøkkelknippet.

Jeg har det samme problemet til bensinlokket på Tora. Det fulgte en i messing med båten. Den (nøkkelen, ikke båten) forsvant i havet sammen med nøkkelknippet pga. for liten flytekork. Jeg lagde meg da en provisorisk nøkkel ved å sette to skruer i en trekloss. Det neste blir å skjære ut en i syrefast stål som blir høyglanspolert og en pryd for nøkkelringen (må da huske å gå opp en størrelse i flytekork).

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...