kristioi Startet 14.Juli.2016 Del på Facebook Startet 14.Juli.2016 Jeg har kjøpt en brukt båt som har et bensinlokk med to hull på toppen. Lokket kan åpnes ved å stikke en tang ned i hullene og vri rundt, men kan f eks ikke åpnes direkte med hendene. Jeg mener å ha sett at det finnes en slags plastnøkkel til dette som egentlig bare består av to pinner som passer til hullene, men jeg aner ikke hva det heter og hvor jeg kan få kjøpt det. Har søkt litt rundt på nettet og vært i et par butikker, men ikke sett det. Vet noen hvor jeg kan få kjøpt dette? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Nærmeste båutstyrsforretning. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
kristioi Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Takk for svar, men har du et eksempel på hva det heter? Jeg skriver at jeg har vært i et par butikker uten å finne det, så det er derfor jeg spør. Skulle f eks tro at man kan kunne finne det på http://www.watski.no/. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Dette må det vel enkelt la seg gjøre å lage selv? En passe tykk jern/stål/aluminium-stang som bøyes som en "U"? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kristioi Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Joda. Ikke vanskelig å lage noe eller å bruke en tang, men spørsmålet var om det kunne kjøpes i en butikk et sted. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Jo da, jeg oppfattet det, men båtholdet er kostbart nok som det er, derfor tipset. "Mange bekker små gjør en stor å." Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lippert Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 (redigert) Nøkkel til lokk på dekksgjennomføring eller noe lignende. Perko er blant produsentene som bruker den varianten. Går for rundt 3 dollar på Ebay for enkleste variant "Deck fill Key 150523"http://www.malfix.no/ har i alle fall tidligere ført utstyr fra www.perko.no Redigert 14.Juli.2016 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
kristioi Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Takker! Det var akkurat navnet der jeg var ute etter, nå får jeg søkt det opp. Fant en flott nøkkel til 19 kr på Ebay. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Kunne trengt en slik selv men har ingen tro på at hull mønstret er standard.En segringtang gjør nytten i dag men mulig jeg prøver meg med en e-bay bestiling.https://www.google.no/search?q=seegerring+tang&client=firefox-b-ab&biw=1252&bih=582&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi3lvbv1vPNAhXsA5oKHRDhDo0Q_AUIBigB#imgrc=4O2uJCcyM8NbOM%3A Sitér dette innlegget Link to post
vikeren Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Var innom ganske godt utstyrt båtbutikk, de hadde ikke, men foreslo justerbar nøkkel til vinkelsliperskiver. Høres ut som en god ide, har ikke sjekka hulldim. enda, tror det går. Om noen vet om butikk som selger vanlige std. nøkler er jeg takknemlig for tips, hadde den i baklomma og neimen om den fløt, var ganske lang. Senter - pigg er 30 mm. Sitér dette innlegget Link to post
vikeren Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Beklager feiltrykk: Ø pigg 5mm, avstand 30mm. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Juli.2016 Del på Facebook Svart 15.Juli.2016 (redigert) Justerbar nøkkel til vinkelsliper får du på Biltema, men den er ikke akkurat elegant og hendig å ha hengende på nøkkelknippet. Jeg har det samme problemet til bensinlokket på Tora. Det fulgte en i messing med båten. Den (nøkkelen, ikke båten) forsvant i havet sammen med nøkkelknippet pga. for liten flytekork. Jeg lagde meg da en provisorisk nøkkel ved å sette to skruer i en trekloss. Det neste blir å skjære ut en i syrefast stål som blir høyglanspolert og en pryd for nøkkelringen (må da huske å gå opp en størrelse i flytekork). Redigert 15.Juli.2016 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.