Jump to content

Erfaringer med motorkatamaran?

TurboTryne

Recommended Posts

litt på siden av det du spør om, men katamaraner i denne størrelsen i norge har vel helst vært i form av arbeidsbåter og en og annen sjark...

som feks denne: 

http://www.kystogfjord.no/nyheter/forsiden/Skal-temme-havkatten

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ja de er ofte brukt i oppdretts sammenheng, da ofte saktegående med store motorer.

Jeg tror smidige katamaranskrog med moderat motorisering ville være akkurat i tiden nå. Spesielt når mangen velger trawler type båter.

Men allikevel har jeg tilgode å se en slike på Vestlandet ihvertfall

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Så en motorkatamaran på om lag 40' mellom Bru og Åmøy (Rennesøy) fjor da jeg var ute og dro makrell. Designmessig minnet den om Funtaine Pajot, men uten mast og med en del mer volumiøst overbygg. La meg etter den, Navionics viste 12 knop med 5-hesteren bakpå jolla for min del, og katamaranen dro godt i fra. Uten å løfte skrogene i sjøen! Imponert, så riktig så behagelig ut :thumbsup:

Redigert av Hakkannen (see edit history)

Ingen?

Noen som vet om det i hele tatt finnes

fountaine maryland Eller highland i Norge?

Jeg mener båtmagasinet hadde en reportasje på en av båtene en gang, men kan ikke finne den igjen

Det er scancat.no som har fountain pajot i Norge.

Og katamaran.no som har lagoon.

MY 37 så jo meget bra ut?

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Drømmebåten min!!

Helt siden jeg så motorkatamaran for første gang på finn.no / youtube har disse stått øverst på ønskelisten ved en lottogevinst.
For meg er det den perfekte løsningen, stabil, god plass ute, flott rom inne, lys mye vinduer, og ofte veldig fine kabiner med god plass.
Skrog som er lettdrevne..

Kan da ikke bli bedre enn dette??

Helt siden jeg så motorkatamaran for første gang på finn.no / youtube har disse stått øverst på ønskelisten ved en lottogevinst.

For meg er det den perfekte løsningen, stabil, god plass ute, flott rom inne, lys mye vinduer, og ofte veldig fine kabiner med god plass.

Skrog som er lettdrevne..

Kan da ikke bli bedre enn dette??

En mast på toppen så kan du seile også   :thumbsup:

Redigert av Arne Henriksen (see edit history)

mvh, Arne
www.tiarora.no

Ser det nevnes at det er mer styr med landsetting siden båten er så bred.

Den vi har i havna trenger litt bredere løfteåk og lengre stropper når vi heiser med mobilkran. Eier vadrer opp klosser til høyre og venstre skrog og bpten settes enklere ned enn singelskrog båter. Og det geniale er at det kan blåse stikker og strå, men båten velter ikke på vinterlagring...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

bilde

Passerte nedenfor huset like etter st.hans. Ble sett i Måløy en drøy uke senere. Tipper på en fountaine Pajot ut fra et annet bilde jeg har. Var en norsk båt.

Å se demofilmer fra de båtene er farlig....

ja det der er en summerland 40 http://www.kiriacoulis.com/250712.html , den er enorm. En monoskrog båt på 40 blir ikke særlig stor i forhold.

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...