TurboTryne Startet 14.Juli.2016 Del på Facebook Startet 14.Juli.2016 Jeg har lenge sett på Finn.no og i utenlandske annonser etter brukte motorkatamaraner men ikke funnet noe. Kunne tenkt meg å fått høry erfaringer fra båtfolk som har brukt eller eid slik båt. Lettdrevne skrog og mye plass; https://m.youtube.com/watch?v=YUn-khhN_DQ Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
TurboTryne Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Ingen? Noen som vet om det i hele tatt finnes fountaine maryland Eller highland i Norge? Jeg mener båtmagasinet hadde en reportasje på en av båtene en gang, men kan ikke finne den igjen Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Kjetil1 Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Joda, de finnes. Har en slik liggende ved siden av meg i havna... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
ivar Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 litt på siden av det du spør om, men katamaraner i denne størrelsen i norge har vel helst vært i form av arbeidsbåter og en og annen sjark... som feks denne: http://www.kystogfjord.no/nyheter/forsiden/Skal-temme-havkatten Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TurboTryne Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Ja de er ofte brukt i oppdretts sammenheng, da ofte saktegående med store motorer. Jeg tror smidige katamaranskrog med moderat motorisering ville være akkurat i tiden nå. Spesielt når mangen velger trawler type båter. Men allikevel har jeg tilgode å se en slike på Vestlandet ihvertfall Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Sun Flyer Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Tror motorbåtfolket i er altfor konservative for denslags. Dessverre enda verre enn seilerne. Synd for båtene har mye for seg med en kombinasjon av plass, sjødyktighet og drivstofforbruk som halvbåtene sliter med å matche. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Hakkannen Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 (redigert) Så en motorkatamaran på om lag 40' mellom Bru og Åmøy (Rennesøy) fjor da jeg var ute og dro makrell. Designmessig minnet den om Funtaine Pajot, men uten mast og med en del mer volumiøst overbygg. La meg etter den, Navionics viste 12 knop med 5-hesteren bakpå jolla for min del, og katamaranen dro godt i fra. Uten å løfte skrogene i sjøen! Imponert, så riktig så behagelig ut Redigert 17.Juli.2016 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 (redigert) Her er lagoon sine to modeller: http://www.lagoon-motoryachts.com/index_uk.php 40 foteren har 2x80 hk yanmar. Lurer på hva som er marsjfarten og forbruket i forhold til halvbåtene i samme størrelse. Redigert 17.Juli.2016 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 (redigert) Ingen? Noen som vet om det i hele tatt finnes fountaine maryland Eller highland i Norge? Jeg mener båtmagasinet hadde en reportasje på en av båtene en gang, men kan ikke finne den igjen Det er scancat.no som har fountain pajot i Norge.Og katamaran.no som har lagoon. MY 37 så jo meget bra ut? Redigert 17.Juli.2016 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Arne Henriksen Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 MY 37 så jo meget bra ut? Ingen tvil. Kul båt.. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Tormodnt Svart 18.Juli.2016 Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 Drømmebåten min!!Helt siden jeg så motorkatamaran for første gang på finn.no / youtube har disse stått øverst på ønskelisten ved en lottogevinst.For meg er det den perfekte løsningen, stabil, god plass ute, flott rom inne, lys mye vinduer, og ofte veldig fine kabiner med god plass.Skrog som er lettdrevne..Kan da ikke bli bedre enn dette?? Sitér dette innlegget Link to post
TurboTryne Svart 18.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 Ja jeg har samme drøm ? PDQ har noen utradisjonelle layouts, smale fine skrog, båten på filmen har kun 2 stk 100hk og en toppfart på nesten 20 knop. https://m.youtube.com/watch?v=IHqsm81nbks Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Kenneth82 Svart 18.Juli.2016 Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 Seg akuratt en motorkatamaran ut fra gjestehavnen i Sandnes, men klarte ikke å dra kjensel/tyde merke.. Flott og romslig båt var det vertfall! Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 18.Juli.2016 Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 (redigert) Helt siden jeg så motorkatamaran for første gang på finn.no / youtube har disse stått øverst på ønskelisten ved en lottogevinst. For meg er det den perfekte løsningen, stabil, god plass ute, flott rom inne, lys mye vinduer, og ofte veldig fine kabiner med god plass. Skrog som er lettdrevne.. Kan da ikke bli bedre enn dette?? En mast på toppen så kan du seile også Redigert 18.Juli.2016 av Arne Henriksen (see edit history) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Eureka Svart 18.Juli.2016 Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 Passerte nedenfor huset like etter st.hans. Ble sett i Måløy en drøy uke senere. Tipper på en fountaine Pajot ut fra et annet bilde jeg har. Var en norsk båt. Å se demofilmer fra de båtene er farlig.... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Juli.2016 Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 En mast på toppen så kan du seile også Eller hevde din forseilingsrett. Uansett... Med tanke på annen tråd, må jeg bare spøke litt :-D Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Security Svart 18.Juli.2016 Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 http://www.hamnen.se/artiklar/motorbatar/fountaine-pajot-37-med-boendekomforten-framfor-allt.html Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Juli.2016 Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 Ser det nevnes at det er mer styr med landsetting siden båten er så bred. Den vi har i havna trenger litt bredere løfteåk og lengre stropper når vi heiser med mobilkran. Eier vadrer opp klosser til høyre og venstre skrog og bpten settes enklere ned enn singelskrog båter. Og det geniale er at det kan blåse stikker og strå, men båten velter ikke på vinterlagring... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
TurboTryne Svart 20.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Passerte nedenfor huset like etter st.hans. Ble sett i Måløy en drøy uke senere. Tipper på en fountaine Pajot ut fra et annet bilde jeg har. Var en norsk båt. Å se demofilmer fra de båtene er farlig.... ja det der er en summerland 40 http://www.kiriacoulis.com/250712.html , den er enorm. En monoskrog båt på 40 blir ikke særlig stor i forhold. Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
TurboTryne Svart 20.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Er det foresten noen som har testen ( tror det var båtliv eller båtmagasinet) av Foantain 35 Highland pilot? Greier ikke å finne den igjen. Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
TurboTryne Svart 20.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Er det foresten noen som har testen ( tror det var båtliv eller båtmagasinet) av Foantain 35 Highland pilot? Greier ikke å finne den igjen. FANT:'Båtliv nr 7, 2009 Sitér dette innlegget Bygger og reparerer alt i kompositt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.